Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2016. május 05. 13:00 | PP-Eletforma

PARTNERSÉG

4 tipp a hatékony kapcsolatépítéshez!

Folyamatosan új partnerekre van szükséged, ha vállalkozásod van. Számtalan névjegyet cserélhetsz a konferenciákon, végigehetsz több üzleti ebédet, ami talán hoz néhány kapcsolatot, de a tudatos networking biztosan sokkal több jelentős üzleti partnerséget hoz. Ehhez ad tanácsot Eric Samson, az Entrepreneur szerzője. 

Előtérben kézrázás, háttérben eberek nézik, Kép: sajtóanyag

Kép: sajtóanyag

1. Találj rá a megfelelő eseményekre!

A személyes ajánlások kulcsfontosságúak, de a közösségi média nagy segítségünkre lehet, hiszen az ismerősökön keresztül könnyen találhatunk érdekes rendezvényeket. Lépjünk be releváns Facebook- és LinkedIn-csoportokba, figyeljük a közösségszervező oldalak eseményeit (pl. Meetup)!

2. Légy felkészült!

Dr. Ivan Misner, a Business Network International (BNI) alapítója szerint elengedhetetlen, hogy kialakítsunk egy networking stratégiát. Ha elemezzük, hogyan találtunk ügyfeleket a múltban, jobban be tudjuk azonosítani, hol kell új kapcsolatokat keresnünk a jövőben. Mielőtt elmegyünk egy networking eseményre, járjunk utána, mire számíthatunk. Nyilvános vendéglista esetén keressünk kapcsolódási pontokat a résztvevőkkel, és kérjünk bemutatkozási lehetőséget!

Minden kapcsolat menthető?
Egy jó üzleti kapcsolatból kialakulhat egy bensőségesebb partnerség is, ám minden, ami elromolhat, el is romlik. Vagy mégsem???

3. Kezdeményezz!

Egy networking eseményen nemcsak mi szorongunk az idegen emberek megszólítása miatt. Ha nyugodtságot mutatunk, másokban is azt az érzést keltjük, hogy velünk kényelmesen el lehet beszélgetni. Kezdeményezzünk társalgást, lépjünk oda csoportokhoz is, ahelyett, hogy másokra várnánk. Minden kapcsolatot értékelni kell, amit ilyenkor létesítünk, hiszen ki tudja, öt év múlva nem lesz-e belőle barátság vagy egyéb partnerség.

4. Maradj még!

Ha közeleg az esemény vége, nem kell rögtön elválnunk az épp megismert emberektől. El lehet menni a rendezvény utáni összejövetelre, (ha van ilyen), de folytathatjuk a beszélgetést egy ebéden vagy egy vacsorán is. Ha nincs szervezett program, akkor vegyük kézbe az irányítást, és javasoljunk közös levezetést, később pedig vegyük fel velük a kapcsolatot akár a közösségi média-felületeken vagy e-mailben.

+1 tanács
– Ne úgy gondoljunk egy networking eseményre, mint a személyesen megvalósítható hideghívások helyszínére. Ne eladni akarjunk, hanem ismerkedni, megismerni másokat, hisz ez a legjobb alkalom a kapcsolati tőkénk bővítésére – fejti ki Ferling József, a BNI Magyarország kommunikációs igazgatója. – Érdemes kilépni a komfortzónánkból, és meglátni a lehetőséget a networkingben és az azáltal szerezhető kapcsolatokban, amelyek később akár a vállalkozásunkra és partnerségeinkre, akár pedig a magánéletünkre is hatással lehetnek. –

 



Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!