Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2018. november 05. 06:45 | László Márta

FOLYÉKONY GABONA

Színesítsük a reggelit

Iskolaidőben a korai kelés miatt még jobban oda kell figyelünk arra, hogy reggelente hogyan indítjuk útnak a gyerekeket. A napindító étkezésnek kiemelt hatása van az egész napi kalóriabevitelre és az iskolai teljesítményre is. Sokszor azonban nem könnyű kitalálni, hogy a reggeli kapkodásban mi kerüljön az asztalra. Az unásig ismert kakaó, tej, tea triót azonban lehet színesíteni, például egy könnyen elkészíthető gabonakávéval, amellyel a tudatos táplálkozás jegyében sem kell lemondanunk egy kis kényeztető finomságról.

A reggeli a nap legfontosabb étkezése – gyakran halljuk ezt a mondatot, de sokkal több van mögötte, mint amennyire komolyan vesszük. Mikor elkezdjük a napi rutint, sokszor bele sem gondolunk, hogy akkor már több mint 8 órája semmilyen ételt vagy italt nem vittünk be a szervezetünkbe, amit – mivel az alvás a tévhitekkel ellentétben komoly energiafelhasználást igényel – célszerű mielőbb pótolni.

Reggeli, Kép: inka

Kép: inka

Ahhoz, hogy energiával lássuk el magunkat a nap további részére, érdemes odafigyelni a rendszeres reggelizésre, és arra, hogy ezt mindig nagyjából azonos időpontra időzítsük.

A gyermekeknél a fejlődő szervezetük miatt ez még inkább központi kérdés. Sok édesanya számára ismerős lehet, hogy egyszer csak az addig működő kakaó-tea párosra ráun a gyermeke, de mégis szeretne valami tápláló, meleg italt kínálni neki a reggelihez. Gyakori probléma az is, hogy szó szerint küzdeni kell azért, hogy a gyerek hajlandó legyen enni valamit indulás előtt. Ráadásul a napnak e szakaszában a megfelelő folyadékbevitel is elengedhetetlen, ezért legalább egy bögre forró innivalót mindenképpen innia kéne a gyermeknek, mert számos negatív élettani hatást kerülhetünk el ezzel.

A reggeli a napi energia- és tápanyagbevitelünknek körülbelül 20-25 százalékát kell, hogy lefedje. A legtöbb reggeli menüjavaslatban szinte kivétel nélkül szerepelnek gabonafélék, ezek mellé kiegészítésképpen pedig nyugodtan csempészhetünk például egy ízletes gabonakávét is. A gabonakávé cikóriatartalmának köszönhetően ugyan emlékeztet a kávé ízére, de mivel nem tartalmaz koffeint, a gyermekeknek is bátran adható már hároméves kortól. Gabonakávéból is érdemes cukormentes változatot választanunk, ebben az esetben a kalóriák miatt sem kell aggódnunk. Kiváló reggeli ital készíthető belőle, de jól használható kávé ízű desszertekhez, süteményekhez is, ezekből a gyerekek is nyugodtan ehetnek.

Szentgotthárdi tökös álom
Bámulatos ízvilággal dicsekszik az a pestó, amit a minap kóstolhattam egy turisztikai újságírótalálkozón, Szentgotthárd egyik legelegánsabb termálszállodájában. Aki odalátogat, máris ízelítőt kap a környékből! Mi másból is készülhetett volna a vendégváró alapja, mint az ősz slágeréből, a tökből! Jó a délutáni teához vagy a reggeli kávéhoz!

A minőségi gabonakávé persze nemcsak reggel, hanem a nap bármely szakában fogyasztható, hiszen nincsen benne koffein, ami élénkítene. Várhatjuk vele haza uzsonnára is a csemetét, de egy esti összekuckózáshoz is jól jön. Érdemes tehát olyan teljesen koffein- és cukormentes terméket választanunk, amelynek elkészítéséhez csak forró vízre, esetleg tejre van szükség. Magas gabonatartalmának (93%) köszönhetően rostban gazdag és tápláló, ugyanakkor alacsony kalóriatartalmú, lágy ízű ital készíthető belőle, ami a gluténérzékenységben szenvedőkön kívül szinte bárkinek bármilyen alkalomból és napszakban ajánlható.

 

 

kulcsszavak:


Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Test és lélek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!