Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2018. június 25. 06:45 | PP-Eletforma

NYÁRI HŐSÉG

Segítség! Pánikrohamom van!

Egyre nehezebb a szervezetnek, hogy nincs átmenet a tél és a nyár között, ezáltal nem tud kellemes ritmusban átállni a meleg évszakra. Drenovits Zsuzsanna egészségnevelő szerint ez nemcsak testi, hanem lelki tüneteket is előidézhet, a félelmek és szorongások könnyebben a felszínre kerülhetnek.

Stressz, Kép: pixabay

Kép: pixabay

A mérsékelt kontinentális éghajlaton szervezetünk alapesetben a tavaszi felkészülési időszakban elkezdi magát felépíteni, és csinál egy nagy méregtelenítő kúrát, akár böjtölünk, akár nem. Testünk a hosszabb napszakokkal nagyobb munkát tud elvégezni, mert akkor aktív, amikor világos van. Drenovits Zsuzsanna stresszmenedzser szerint amikor a szervezet túl nagy feladatnak van kitéve, belecsöppen egy kompenzálási folyamatba, és megnövekszik az agy kapacitása.

– Az agyunknak a napi feladatok elvégzéséhez rendelkezésére áll egy kínálat, ami főként oxigént, vizet és tápanyagot jelent. Csakhogy a hőségben kitágulnak az erek, a vérnyomás csökkenhet, és a kínálat csökken a kapacitáshoz képest. Az agy így nem kap annyi oxigént, mint amennyire szüksége lenne, és hiába próbálunk koncentrálni, nehezen megy, amíg a forróság tart – fogalmazott a szakember.

Mint mondta, az érzelmeink is reagálnak a nyári forróság által előidézett működési változásokra.

– Mivel oxigénhiányba kerül az agy, gyakrabban előjönnek a félelmek és a szorongások. Ilyenkor fontos, hogy tudjunk kontrollt tartani, és kidolgozzunk magunknak egy technikát, hogy a rossz érzésekről eltereljük a figyelmünket – tette hozzá.

3+3 tipp a tuti munkahelyért
Biztonságos és egészséges munkahelyre van szükség ahhoz, hogy a munkatársak nyugodtan, kreatívan tudjanak dolgozni. Az egyik ismert ingatlanfejlesztő- és az építőipari világcég például az egészségügyi wokrshopoktól az irodai jógáig mindent bevetettek.

Drenovits Zsuzsanna arról is beszélt, a külső és belső stresszfaktorok nyáron nagyon erős feszültséget okozhatnak, ami akár pánikrohamhoz is vezethet. Ehhez hozzájárul, hogy kevesebbet alszunk, hiszen hosszúak a nappalok, és rövidek az éjszakák.

Az egészségnevelő azt javasolja, a lehető legtöbb mozgással, sportolással és beszélgetésekkel oldjuk a szorongást. A nyári hőség idején próbáljuk a programunkat úgy alakítani, hogy 11 és 16 óra között ne legyünk a napon, és sokkal több vizet fogyasszunk a megszokottnál.



Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Test és lélek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!