Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
Megosztás:
2011. január 06. 16:15 | PP-Eletforma

TÁPLÁLKOZÁS

Együk magunkat eszesre és degeszre, ne ….ére!

Hans Ulrich Grimm, német táplálkozás szakértő szerint az ízfokozók,színezőanyagok és stabilizátorok igazolhatóan hatnak az agyi funkciókra, mégpedig károsítva azokat.

A késztermékekben található kémiai anyagok eredménye hosszútávon: az agresszivitás, depresszió, feledékenység, Alzheimer-kor, sőt gyermekeknél az autizmus és a hiperaktivitás is erre vezethető vissza.

Hogy manapság inkább a gyorsélelmiszereket választjuk, Grimm szerint két oka van. Egyrészt a vásárlók, akik úgy gondolják, hogy az alapvető fontosságú, de feldolgozatlan élelmiszerek és tápanyagok könnyen és gyorsan romlanak, ezért inkább a tartósított tömegtermékeket választják. Az alapvető tápanyagok hiánya hamarosan a szervezet felborulásához, és megbetegedéshez vezet, szó szerint szellemileg is leépülünk tőlük. Másrészről okolja az élelmiszergyártó cégeket is, hiszen sokszor nem tűntetik fel teljes mértékben, vagy érthetetlen formában közlik a fogyasztóval, mi az, amit a vásárolt termék valójában tartalmaz.

Grimm Németországban nemrég napvilágot látott könyvében részletességgel ír arról, hogyan, mi módon hatnak a feldolgozott kémiai anyagok testünk és agyunk működésére, melyek azok az alapanyagok, amire a kis szürke sejtjeinknek feltétlenül szüksége van. Lássuk, mi az, ami hasznunkra válik:

A Vas, amely a hemoglobin lényeges alkotórésze, hiszen ő szállítja az agysejteknek a működéshez szükséges friss oxigént. A vashiány levertséghez és csökkenő teljesítményhez vezethet. Elkerülhetjük, ha sok zöldséget, halat, burgonyát és gabonaféléket eszünk. Akkor tesszük a legjobban, ha C-vitaminban gazdag ételekkel kombináljuk, mert a vas a C-vitaminon keresztül szívódik fel a leggyorsabban.

A cink agyunk biokémiai folyamataiban játszik főszerepet. Testünk sajnos nem tartalmaz nagy mennyiségben cinket, és nem képes azt elraktározni sem, ezért fontos rendszeresen cinkben gazdag élelmiszereket fogyasztanunk, mint a szárnyasok húsa, hal, tejtermékek, dió, gabonafélék. Hiánya esetén koncentrációzavar léphet fel, és felfogóképességünk is gyengülhet.

A keményítőtartalmú ételek gyorsan megemelik a vércukorszintet, ami a koncentrációhoz szükséges. Ahhoz hogy a hatás hosszú időn keresztül is tartós maradjon, a vércukorszintnek nem szabad drasztikusan és hamar csökkennie. A figyelemhez szükséges energiát a kenyérből, tésztafélékből, a müzliből és a krumpliból nyerhetjük. (figyeljünk arra, hogy a tésztafélék teljes őrlésű, könnyen emészthető gabonából készüljenek) Az édes csemegék amilyen gyorsan emelik a vércukrot, olyan gyorsan távoznak is a szervezetből, újboli éhségérzetet okozva.

A B-vitamin aktív résztvevője az agyi-, és idegi folyamatoknak, hiánya folytonos fáradtsághoz, ingerültséghez, feledékenységhez, memóriazavarhoz vezethet. B-vitamint leginkább a gabonafélékből juttathatjuk testünkbe. A szürke agysejteknek különösképpen a B-vitamin folsav tesz jót, ezért együnk minél több spenótot, édesköményt, babot, salátát, májat, spárgát, tojássárgáját, diót, paprikát és fehérkáposztát.

(folyt.köv.)

kulcsszavak:


Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
Megosztás:

Test és lélek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!