Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2016. szeptember 12. 17:00 | Krajcsó Judit

OKOS A TELEFON IS

Őszintén! Te is belenézel a párod mobiljába?

Szabad az gazda, vagyis az okostelefon! A magyar férfiak és nők nem titkolnak semmit párjuk előtt, sokan azt is megengedik, hogy partnerük belenézzen az üzenetekbe, Facebook profiljukba. A mobilon való társkeresés nem annyira gyakori, aki pedig használja és sikerrel jár, törli is az alkalmazást – derült ki a notebook.hu online kérdőíves kutatásából. 

A megcsalás minden korban és helyzetben kényes téma. Van, aki önként bevallja, és van, akit az óvatlanul kezelt, árulkodó jelek buktatnak le. Roppant kínos például egy zsebben maradt számla, idegen hajszál, parfümillat vagy rúzsfolt az ingen, de sokan csúsznak meg a telefonon, a kimenő és bejövő hívásokon vagy az sms és chat üzeneteken. Legalábbis azt gondolhatnánk, hogy sokakat buktat le az okoskütyü, azonban a notebook.hu felmérése szerint a magyar férfiak és nők nem titkolnak semmit telefonjukban a párjuk előtt. Ez két dolgot jelenthet: vagy azonnal törlik a kompromittáló dolgokat, vagy valóban nincsenek kompromittáló dolgok.

Gyorsan töröljük vagy nincs is mit? Kép: Pixabay

Gyorsan töröljük vagy nincs is mit? Kép: Pixabay

Titkok nélkül

A notebook.hu online kérdőívét kitöltő, közel 15 ezer válaszadó 47%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs titkolnivalója a telefonján, így párja bármikor belenézhet akár az sms-ekbe, akár személyes Facebook profiljába. A felmérésben résztvevők 33%-a válaszolta azt, hogy bár megengedné a kíváncsiskodást, párjának nem szokása a személyes dolgaiban kutatni. Csupán 20% vélte úgy, hogy a telefon (és a benne lévő üzenetek) abszolút magánügy és nem tartozik senkire, még a partnerre, házastársra sem.

Ami a társkeresést illeti, meglepő eredmény született: a válaszadók döntő többsége, 75%-a nem használ társkereső applikációkat (mint például a kifejezetten okostelefonokra fejlesztett Tindert, vagy a hagyományos, internetes társkeresők mobilbarát applikációit) a telefonján. Akik használnak, azok törlik is regisztrációjukat, miután párra találtak. Csupán elenyésző azok száma, kik jegelik (inaktívvá teszik) profiljukat (2%), vagy mindent meghagynak, de nem lépnek be (5%). A pártalálás után is társkereső applikációkat használók 2%-ot képviselnek a felmérésben – és a férfiak vannak többségben.

Minden férfi disznó, az asszony meg ingatag …
Hova mész? Minek? Kivel? Miért nem veszed fel, ha hívlak? Higgyem el, hogy nem táncoltál ott senkivel? Ne magyarázd meg, hogy a boltba mész ebben az illatfelhőben! Ismerős szavak? Igen. A féltékenység az az érzés, ami gyakran keseríti meg napjainkat.

Alig szelfi

Bár mindannyian tapasztalhatjuk, mennyire képesek a szelfik elárasztani Facebook üzenőfalunkat és hírfolyamunkat (főleg nyáron és főleg a hölgyek esetében), a kérdőív női válaszadói csak nagyon ritkán (34%) vagy egyáltalán nem (30%) szoktak szelfizgetni! Hozzá kell tenni, hogy szelfi témában azért a nők erősebbnek bizonyultak az uraknál, bár nem sokkal előzik meg őket: a szelfimániára igennel válaszoló hölgyek 8%-ot képviselnek, míg az urak 5%-ot.

Sms helyett Facebook üzenet

Mit használnak a nők üzenetküldésre az okostelefonon? Talán nem meglepő az eredmény, miszerint a Facebook Messenger 84%-kal magasan verte a hagyományos sms-t, de a Viber is jól szerepelt 41%-kal, míg a Skype és a WhatsApp nem annyira erőteljes, előbbi 16%, utóbbi 7%-ot képvisel a felmérésben.
Arra a kérdésre, milyen kütyüket viszünk magunkkal leginkább a nyaralásra, ugyancsak nem meglepő módon a telefon a nőknél semmiképp sem maradhat otthon (90%-nál), míg a notebook és a tablet közel azonos arányt (23% és 27%) képvisel a hölgyeknél.

Márkahűség
A kutatás eredménye szerint egyébként a márkahűség csak annyira számít, hogy ár-érték arányban legyen a kiválasztott elektronikai eszköz. A válaszadók 65%-a több márkát is használ vagy kipróbált már, és inkább eszközfüggő, hogy mikor melyik brandet választja. Márkahűség tekintetében viszont a férfiak ragaszkodóbbak.

Mennyi a maximum, ha kinyitjuk a pénztárcát?

Bár mindkét nem igyekszik az olcsóbb középkategória árszintjén lavírozni – okostelefonra átlagosan kb. 80 ezret, notebookra 140 ezret, tabletre 60 ezret szánunk –, mégis jelentős eltérés van férfiak és nők között az elektronikai eszközökre szánt maximum összegek tekintetében. Míg a nők átlagosan 70 ezer forintban határozták meg a limitet, addig a férfiak közel 90 ezret lennének hajlandók okostelefonra áldozni. A laptopoknál még szembetűnőbb a különbség: a hölgyek 118 ezerre, a férfiak közel 160 ezerre tették a lélektani határt. A tableteknél van a legnagyobb egyetértés: a nők kerekítve 58 ezer forintra, a férfiak 65 ezerre taksálják a maximum árat. Megjegyzendő azonban, hogy az összegek az életkor előrehaladtával jelentősen csökkennek.

Kiderült az is, hogy a nők kevésbé nyitottak az internetes vásárlásra, ha elektronikai eszközről van szó, mint a férfiak: csak 24%-uk vásárol webshopban, míg a férfiaknál ez az arány 41%.

 



Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Párkapcsolat

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!