Facebook hozzászólás
7 192

Így füstöljünk halat házilag – 30 perc alatt!

Az otthoni halfüstölés sokkal egyszerűbb, mint azt bárki gondolná: elég hozzá friss alapanyag – például pisztráng, pontyfilé –, jól elkészített alap páclé és persze a füstölőgép.Mindössze 30 perc alatt finom és egészséges, azonnal fogyasztható ételt varázsolhatunk az asztalra.

Az otthoni gasztronómia legújabb színfoltja lehet a halfüstölés, amivel néhány egyszerű lépésben, mindössze 30 perc alatt finom és egészséges ételt varázsolhatunk az asztalra.

Kép: Pixabay

Mielőtt azonban nekikezdenénk, szükséges beszerezni egy füstölőgépet, és a használata előtt legalább néhány órára bepácolni a halat, ami lehet pisztráng, irdalt pontyfilé, de akár afrikai harcsafilé is. A házi füstölés izgalmát éppen a kísérletezgetés adja: mindenki kipróbálhatja, melyik halfajta a kedvence, és a pácleveket is úgy ízesíthetjük, ahogyan éppen kedvünk tartja. Kaphatunk egyszerű és letisztult skandináv ízvilágot, vagy tüzes mexikói, chilis hangulatot is.

„Füstölés előtt az első dolgunk, hogy egy alap páclét készítünk 2 liter hideg víz, ízlés szerint 3-3,5 evőkanál só és 1 evőkanál cukor felhasználásával. Ebbe kerül a fűszer, ami megadja az ételünk karakterét: rakhatunk bele például kaprot, amely a svédek kedvence, vagy szárított chilit, de akár egy sima borsos páclé is megteszi. Az ízesített páclébe helyezzük a halat, és legalább 2-3 óráig, de legjobb, ha fél napig is benne hagyjuk a hűtőben, hogy az íz minél jobban átjárja a húst.
Miután kivettük a pácléből, alaposan letörölgetjük és egy egyszerű füstölőgépbe tesszük, amelyben halat és zöldséget egyaránt füstölhetünk. Fontos, hogy jól szellőző helyen, vagy akár a szabadban végezzük a füstölést, és éghető dolgok ne legyenek a gép közelében. A félórás eljárás után hőkezelt, ízletes, azonnal fogyasztható halételt kapunk” – mondta a séf.

Az ilyen egyszerű és friss ételhez könnyű köret illik a legjobban, de egy baráti vendéglátás keretében akár többféle körettel is előrukkolhatunk. Amíg a hal füstfürdőt vesz, könnyen elkészülhetünk a padlizsánkrémmel vagy a majonézes tormával, de akár szendvicsre is helyezhetjük az elkészült füstölt ponty-, pisztráng- vagy afrikai harcsa szeleteket.

Profi trükkök: így szabadulj meg a halszálkáktól
Felmérések bizonyítják, hogy bár a magyarok rajonganak a halas ételekért, sokan azért nem mernek ilyen fogást készíteni, mert tartanak a szálkáktól. A szálka azonban könnyen eltüntethető: az irdalást komolyabb szakmai tudás nélkül bárki el tudja otthon végezni, ráadásul egy több kilós ponty esetében a művelet mindössze pár percet vesz igénybe. Áman Attila, a halfogyasztást népszerűsítő Kapj rá! program séfje elárulja a titkot, hogy miként szabadulnak meg a profik a szálkáktól.

Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!