Facebook hozzászólás
299

Meztelen reggeli torna, vaddisznó-zsigerelés, páncélozott harckocsi

Nem unatkoztak a szállásadók az elmúlt évben sem, hiszen ha különleges kérésről volt szó, a vendégeknek gyakran szabadult el a fantáziája a Szallas.hu friss felmérése szerint. A rendelt szolgáltatáscsomagon felüli extrák sorában a romantikus bekészítések a legtipikusabbak, de szép számban akadtak ennél is szokatlanabb vendégigények: volt olyan szállásadó, akit frissen elejtett vaddisznó zsigerelésére kértek fel, egy hotelben pedig októberben kellett karácsonyi hangulatot teremteni.

Mindig az a legfontosabb, hogy a szálláshelyen ne érje csalódás a vendéget, vagyis a nyaraló akkor elégedett, ha az, ami foglaláskor a képeken, leírásban szerepelt, végül úgy is lett. Persze olykor előfordulnak extra, sőt néha egészen extrémbe hajló kérések is.

Hálószoba lánykéréshez, Kép: pixabay
Praktikus hálószoba lánykéréshez, Kép: pixabay

– A rendelt szolgáltatáscsomagon túl leggyakrabban születésnapi vagy romantikus lánykérés kapcsán kérik a szállásadó segítségét. Előbbinél tortát, pezsgőt hozatnak, olykor tűzijátékot rendelnek, míg lánykéréskor azt szeretik, ha virágszirmokkal szórjuk tele a szobát – mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere.

Ugyancsak tipikusnak mondható az ingyenfuvar a pályaudvarról a szálláshelyre, de apartmanok esetében még a bevásárlásban való segítségkérés sem ritka. A kisgyerekes családoknál bevett szokás a pár órás gyermekfelügyelet, mint ahogy az ebbel érkezők esetében is elő-előfordul, hogy a házi kedvenc felvigyázásra kérik meg a vendéglátót.

Karácsonyi hangulat októberben

A szállásadók többsége szerint minden évben akad legalább 1-2 igazán meglepő és emlékezetes vendégigény. Ilyen volt például azé a fiatalemberé, aki a naturalizmus jegyében szeretett volna reggel meztelenül meditálni a hotel teraszán.

Ló ősszel karácsonyi sapkában, Kép: pixabay
Mit szeretnél, édes gazdám? Kép: pixabay

Egy nagyobb rokonság karácsonyfát és ehhez társuló hangulatot „rendelt” októberben, vélhetően azért, mert ekkor tudták csak egy légtérbe terelni a rokonokat, míg egy céges kivonulás alkalmával a termékbemutatóhoz páncélautót kellett beszereznie a recepciósnak.

– A vendégek többsége természetesnek veszi, hogy extrém kérésekkel fordulhat a szállásadókhoz. Így tett az a vadász is, aki az apartman tulajdonosát kérte meg arra, hogy a frissen elejtett vaddisznót kizsigerelje. A magányosan érkező férfiak sem nagyon lacafacáznak, ha este hölgytársaságra vágynak, a helyzet mielőbbi orvoslására a recepcióstól kérnek pironkodás nélkül segítséget – mesélte Mészáros Judit.

Az emlékezetes esetek sorában persze akadnak igazán meghatóak is. Egy vendéglátó például mindent előre leszervezett annak a német családnak, akik vadlovakat látni akaró nagybeteg kisfiúk álmát szerették volna valóra váltani. Ahogy a tulajdonos fogalmazott, a történések bearanyozták a napját, leírhatatlan érzés volt látni a gyermek örömét.

Háttér!
A Szallas.hu online kutatás keretében vizsgálta az általános és különleges vendégigényeket. A felmérésben 321 szállásadó osztotta meg az elmúlt 1 év kapcsán szerzett tapasztalatait.

A celebek ritkábban, a gazdagabb „civil” hölgyek annál gyakrabban kérnek extrát

Minden huszadik szállásadónak volt már dolga ismert emberrel, ám a beszámolók elsöprő többsége szerint velük mindig jól ki lehet jönni, sőt igényeik az „átlagvendéghez” képest egyáltalán nem kirívóak.

– Nagy ritkán azért itt is akadnak különleges helyzetek, egy közismert férfi például nem volt hajlandó kitölteni a bejelentkező lapot, mondván, róla mindenki tudja, hogy kicsoda. Egy hölgyceleb pedig saját ágyneművel érkezett, s határozottan arra utasította a személyzetet, azonnal húzzák át arra a szobájában lévő textíliákat – tette hozzá Mészáros Judit.

Magyarország legnépszerűbb szálláshelyei
Ismét összeállította a legjobb belföldi szálláshelyek toplistáját az Utazok.hu cégcsoport. Ez az egyetlen hazai összeállítás, amelynek összeállításába nem szól bele szakmai zsűri, hanem közvetlenül az utazók véleményét tükrözi. Az Aranycsengő díjat a fődíj mellett öt kategóriában osztották ki. Íme a győztesek!

Ha az extrém kérések jellemző forrásait keressük, akkor kor és családi állapot alapján nincs markáns különbség, nemek, illetve az anyagi helyzet alapján már annál inkább! A Szallas.hu-nak nyilatkozó vendéglátók tapasztalatai alapján a gazdagabbak, illetve a hölgyek azok, akik az átlagnál jóval gyakrabban állnak elő különleges kéréssel. Akadt olyan jól szituált nő, aki a szálloda konyhájára ment ellenőrizni azt, hogy miből készül majd a napi betevő, egy másikat pedig a szomszédban lévő kakas kukorékolása zavart reggelente, a vendéglátó mindkét helyzetet megoldotta.

– A szállásadók 99 százalékának még az ilyen és ehhez hasonló kérésekkel sincs gondja, szívesen segítenek, hogy a vendég jobban érezze magát, az extrákért nem kérnek pénzt, maximum annyit, amennyibe nekik került a vendég kívánságának teljesítése – tette hozzá Mészáros Judit.

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!