Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2018. május 21. 11:00 | László Márta

KÉNYEZTETÉS

Egy ágyban a legnagyobbal…

Biztonsági öveket bekapcsolni, pezsgőt felhörpinteni, elnyújtózni, és indul az álomutazás! Hű, de jól hangzik! És honnan tudja egy légitársaság, hogy én elférek-e az ülésükben? Könnyen! Meghívja az ország legnagyobb, közkedvelt emberét, és beleülteti az ággyá is alakítható ülésébe! Tudom, hogy irigykedtek, de bizony én ott voltam mellette!

Állítólag a hollandok a világ legnagyobb emberei. Tehát, csak egy akkora széket kell kitalálni a repülőre, amelyik kényelmes, ággyá alakítva álomba repít, és elvisz egy másik kontinensre akkor is, ha akkora vagy, mint például a 198 cm-es Szécsi Tamás. A háromszoros olimpiai bajnok még nyugodtan nőhetne, mert az ülés 206 cm-es! Nos, ezeket az üléseket mutatták be az újságíróknak a napokban a Liszt Ferenc Repülőtéren.

Szécsi Tamással Laszló Márta a repülőtéren, Kép: Falus Tamás

Szécsi Tamással a fedélzeten, Kép: Falus Tamás

Amikor a kiváló vízilabdázó kapussal elhelyezkedtünk, és jól bekötöttük magunkat, elmondta nekem, hogy ő már tényleg repült ilyen gépen, és valóban nagyon kényelmes volt! Minden “érintőképernyősen” működik, több nyelven rengeteg HD-minőségű filmet nézhetünk, és neki ez tényleg nagy élmény volt.

Hella Jongerius nemcsak az üléseket, de az egész kabint újratervezte a holland légitársaság hosszú járatú üzleti járatain. A munka még 2013-ban kezdődött, és az év végére valamennyi gépükön ilyennel találkozhatunk. A folytonosság jelképeként a berendezések, a függönyök, a párnák mind-mind visszatükrözik a kék színt, de van benne még egy csavar! A szőnyegeket például újrahasznosított norvég gyapjúból, és a KLM-dolgozók régi egyenruháinak darabjaiból szőtték. Mellesleg, ha ez is elhasználódna, azokat a gyártó visszaveszi – ugyancsak újrahasznosítás céljából.

Térjünk vissza a fedélzetre! Kiss Ildikó, a társaság területi értékesítési menedzsere arról is beszélt, hogy a kényelem és a privát szféra megteremtése mellett nagyon fontos, hogy mit esznek vagy isznak az utasok!

Gorilla
Egy holland manufaktúra készíti a fedélzeten felszolgálandó Gorilla csokit. A név azt jelenti, hogy a kakaóbab olyan helyről származik, ahol nem élnek gorillák, tehát nem veszélyeztetik az emlősöket. A papír 100 %-osan újrahasznosítható, mintáját organikus tintával nyomták!

– Tudvalévő, hogy utazás közben 20 %-kal gyengébb az érzékelő bimbók működése a szájban, tehát kicsit intenzívebb ízvilágú menüsort állítottak össze Hollandia legjobb séfjei. Ötfogásos menüvel várják az utasokat, amit akkor ehetnek meg, amikor csak akarnak. Igyekeznek eredeti, jól bevizsgált, holland alapanyagokból dolgozni, még a csirkéket is szabadon tartott, úgynevezett vidám farmokról vásárolják. Az utasok kizárólag tiszta organikus borokból választhatnak. –

A KLM égi étterme évente 40 millió ételt szolgál fel. A menüsort úgy állítják össze, hogy jegyeiben már a célállomás gasztronómiáját is tükrözze.

És még egy remek újítás! A utasok letölthetnek telefonjukra egy Media App alkalmazást már 30 órával az indulás előtt. Wifin keresztül egy csomó ingyenes újságot olvashatnak. Mint kiderült, a hosszú járatú gépek általában több mázsa újságot visznek magukkal. Az applikáció használata óta lényegesen kevesebb a papír a fedélzeten, tehát a gép kevesebbet fogyaszt, és kevesebb a CO²-kibocsátás is. Nem megéri?

Ez a világ legnagyobb repülő étterme! Kóstolj bele!
Évente több mint 100 millió fogást szolgálnak fel az Emirates First, Business és Economy osztályain, minden egyes fogás esetében különös figyelmet fordítva a részletekre. Az Emirates évi 1 milliárd dollárt fektet a vendéglátásba, valamint 1 200 dubaji szakáccsal napi 24 órán át üzemelő konyhát működtet, amelynek köszönhetően naponta 590 járat utasának kínál ínycsiklandó ételeket.


Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!