Facebook hozzászólás
223

A legtöbbet keresők lógnak a facebookon a legtöbbet munkaidőben

A munkahelyi interneteléréssel rendelkező magyar munkavállalók 55 százaléka, több mint 800 ezer dolgozó használja munkahelyéről a közösségi oldalakat. Még nem korlátozzák a „lógást” a munkáltatók, de előbb-utóbb ez is megtörténhet.

A munkahelyi internet-hozzáféréssel rendelkező, körülbelül 1,5 millió magyar munkavállaló 26 százaléka legalább naponta egyszer vagy akár többször, 29 százaléka pedig alkalmanként megnézi valamelyik közösségi oldalt. főként a felsőfokú végzettséggel rendelkezők – munkakörük miatt közülük férnek hozzá többen az internethez – facebookoznak a legtöbbet, vagyis pont a legjobban fizetett réteg tölti munkaidejének egy (esetleg jelentős) részét a közösségi oldalakon.

A Gateprotect tűzfalgyártó reprezentatív felmérése – az 1000 fős kutatás adatfelvételét és az elemzést az NRC piackutató végezte – szerint azoknak a munkavállalóknak, akik mindennap többször is felkeresik valamelyik közösségi oldalt, 63 százaléka férfi, 54 százaléka felsőfokú végzettséggel rendelkezik, 57 százaléka 30 év alatti és 51 százaléka budapesti. „Miközben a munkavállalók elvárják, hogy munkahelyük szolgáltatásként biztosítsa a közösségi oldalakhoz való hozzáférést, a munkaadók még nem tanulták meg jól kezelni a problémát, és túlságosan szemérmesek korlátozásokat bevezetni.”, idézi az MTI közleménye Petrányi-Széll Andrást, a Gateprotect magyar kommunikációs vezetőjét. Szerinte a felmérésben a munkahelyi interneteléréssel rendelkező magyar munkavállalók mindössze 19 százaléka nyilatkozott úgy, hogy azért nem látogatja munkaidejében a közösségi oldalakat, mert munkahelye már korlátozta a hozzáférést ezekhez.

A munkahelyi facebookozás tényét már több kutatás is felszínre hozta. 2011-ben az eMarketer ismertetett egy felmérést, amely szerint reggel 9 és délután 5 óra között több időt töltenek a népszerű közösségi oldalon, mint a tévéképernyők előtt a médiafogyasztók, írja a zipp.hu. Az Egyesült Államokra vonatkozó kutatásból kiderül: a 18-34 évesek 44 százaléka jár a közösségi portálra a szóban forgó napszakban.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

1 / 3 454

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!