Facebook hozzászólás
475

Erős nők, geometrikus pop, és visszatér a kék!

Bemutatta őszi-téli kollekcióját a Luxottica, így kiderült, hogy a legnagyobb divatházak milyen szemüvegeket és napszemüvegeket terveztek nekünk az idei szezonra. Tehát visszatérnek az erős nők, dominál a kék szín, ugyanakkor megfér egymás mellett az absztrakt és az avantgárd, a geometrikus pop, de a svéd minimalizmus is.

Az idei kollekció erőteljesen kitör a hétköznapok kereteiből. Az innovatív tervezők vegyítették a retró trendeket a jövő formatervezésével, az olaszos extravaganciát pedig svéd minimalizmussal ellensúlyozták. Jellemzőek az erőteljes vonalak és a vidám színek, melyek közül a kék emelkedik ki. A formaterveket összesen hat különböző divatirányzatba lehet besorolni, az alábbiakban ezeket vesszük sorra.

Geometrikus pop

Geometrikus pop, Kép: Luxottica
Geometrikus pop, Kép: Luxottica

A pop art mozgalom az 1950-es évek végén született Britanniában és az Egyesült Államokban. Eredeti célja az volt, hogy a hagyományos képzőművészet mellett alternatívát mutasson a tömegkultúrában, a hirdetések, a képregények és a különböző formatervek területén. Nem áll tőle távol az irónia, és az sem, hogy egy-egy alkotóelemet az eredeti kontextusából kiragadva új környezetbe helyez. A geometrikus pop divatirányhoz tartozó új szemüvegmodellek pedig hozzák ezeket az eredeti értékeket.

A Prada egyes modelljeinek szárai például színes kirakóssá alakultak, amivel tökéletesen elevenítik meg az 50-es, 60-as évek stílusát, ugyanakkor mégis merészek és modernek. A Versace Greca Tetris modelljei ezalatt háromdimenziós formában, ragyogó színekben pompázó mintákkal a Tetris játékot jelenítik meg a keretek szárain. A Ray-Ban Blaze kollekció darabjai pedig ragyogó lencsékkel vonzzák magukra a tekinteteket, és a hagyományos – Clubmaster, Shooter és Round – formák mellett egy nőies macskaszem formában is megjelennek.

Power dressing

Power dressing, Kép: Luxottica
Power dressing, Kép: Luxottica

A power dressing megmutatja a nők erejét. A divatirányzat eredetileg az 1970-es évek második felében született, majd a 80-as években fejlődött tovább, és egy olyan stílust teremtett, amely biztosította a nőknek a hitelességet ahhoz, hogy magas beosztású cégvezetőként vagy a politika területén is megjelenjenek. Ez a stílus az erős, céltudatos nő sajátja, aki hallatja a hangját, és nem fél kiállni a jogai mellett.

A Vogue Power dressing kollekciójának segédtervezője idén Gigi Hadid divatmodell volt, aki négy különleges keretet tervezett a márkának. Ezek mindegyike exkluzív, egyszerre szexi, intelligens és erős stílust kínál. A Miu Miu avantgárd formatervezésű kereteit ezalatt kivételesen eredeti lencseszerkezetek teszik egyedivé, amelyekhez jellegzetes, széles szár társul. Ezek a modellek nem hagynak kétséget afelől, hogy viselőjük öntudatos, magabiztos nő.

Ugyanakkor nem létezne a kortárs mozi az olasz neorealizmus nélkül. A nyers, háború utáni filmek, melyeket az átlagember drámái inspiráltak, jellegzetes esztétikát hoztak létre. Ebből táplálkozik a Dolce & Gabbana új kollekciója is, amely olaszosan és nőiesen értelmezi a power dressing fogalmát. A kollekcióba tartozó darabok jellemzője az acetátba olvasztott csipke és a nyers, geometrikus minták megjelenése.

Fémes kozmosz

Fémes kozmosz, Kép: Luxottica
Fémes kozmosz, Kép: Luxottica

Az új kollekcióban természetesen megtalálhatóak a jövőbe mutató darabok is. Az intergalaktikus divatot a Versace, a Vogue és az Armani hozza el nekünk, fényes anyagokkal, csillogással és erőteljes vonalvezetéssel.

A Versace Manifesto kollekciójának darabjait dinamikus fémprofilok jellemzik. Ezeket az élénk színek használata, valamint a márkának a görög mitológiából eredő, három dimenzióban megjelenő medúza motívuma teszik még erőteljesebbé. A Vogue Metallic Beat kollekciójának darabjait pedig macskaszem formájú keretek jellemzik, amelyeknek eleganciát biztosítanak a jellegzetes csiszolt fémdíszítések. Tökéletesen adják vissza a modern nő egyéniségét, és akad közöttük igazán rockos modell is.

Végül ehhez a divatirányhoz tartozik Giorgio Armani stílusának tökéletes mintája, a Frames of Life kollekció legújabb kiadása is. Az új Metal Outline termékvonalat ultrakönnyű profilok, extrém könnyed keretek, valamint az acetát és a fém egyedi ötvözése jellemzik.

Skandináv minimalizmus

Skandináv minimalizmus, Kép: Luxottica
Skandináv minimalizmus, Kép: Luxottica

A dán hygge filozófia alapja a meghittség és boldogság, amely hamar népszerű irányzat lett mind a belsőépítészet, mind a divat világában. Nem véletlen, hiszen a felmérések szerint a dánok a legboldogabbak a világon. Ebben az irányzatban fontos szerepet játszik az egyszerűség és a részletekre való különleges odafigyelés. Ám mindez nem csupán egy trend, hanem egy életstílus is, amely ünnepli az apró örömöket és a közös beszélgetéseket a barátokkal.

A Vogue Power dressing kollekciójának segédtervezője idén Gigi Hadid divatmodell volt, aki négy különleges keretet tervezett a márkának. Ezek mindegyike exkluzív, egyszerre szexi, intelligens és erős stílust kínál. A Miu Miu avantgárd formatervezésű kereteit ezalatt kivételesen eredeti lencseszerkezetek teszik egyedivé, amelyekhez jellegzetes, széles szár társul. Ezek a modellek nem hagynak kétséget afelől, hogy viselőjük öntudatos, magabiztos nő.

A Dolce & Gabbana hitelesen jeleníti meg ezt a stílust. A Wire kollekcióban könnyed, minimalista fémkereteket találunk. Tökéletes azoknak, akik a légies, finom megjelenést részesítik előnyben. A Prada New Metal Templates termékvonalának darabjait pedig a megújult szerkezetű, lapos fémből készült szárak jellemzik, melyeket a piros háttéren feltüntetett márkanév tesz különlegessé. Ezalatt a Ray-Ban újraértelmezte a legendás Lennon-szemüvegeket: a fémből készült, szintén légiesen könnyű, ovális formájú kereteket a gondosan megmunkált apró részletek teszik különlegessé.

Modern geometria

Modernn gemotria, Kép: Luxottica
Modernn gemotria, Kép: Luxottica

A 60-as években a geometria nemcsak mintázatként jelent meg a divatban, de hatással volt a formatervezésre is. Ki ne emlékezne Twiggy ikonikus „A” vonalú trapéz szoknyájára? Az új kollekciókban az alap geometriai formák – körök és rombuszok – jól illeszkednek az egyszerű, de mégis masszív frontokhoz. A trendet a tükrös lencsék teszik teljessé, amelyek azon túl, hogy vonzzák a tekintetet, jól hangsúlyozzák a formákat is.

Az Emporio Armani mindazonáltal már-már az absztrakt művészet területére merészkedik egyes modelljeivel. A közvetlenül a lencséken található avantgárd minták összhangban vannak a szárrészekkel, ezen napszemüvegek viselői könnyen a figyelem középpontjába kerülhetnek. A Serpenteyes pedig egyértelműen a Bulgari legkülönlegesebb sorozata, és a kollekció új kiadása ismét a meglepetés erejével hat. A márka jellegzetes motívuma – a kígyópikkely – meghökkentő módon jelenik meg: közvetlenül a lencsére nyomtatva. Ez a különleges technológiának köszönhetően belülről egyébként nem látszik, így a látást a minta egyáltalán nem zavarja. Végül érdemes megemlíteni a Prada Mod Evolution kollekcióját, amelyet széles szögben megtörő, enyhén szögletes szárak, valamint a frontrészen megjelenő téglalap alakú szegecsek jellemeznek.

Nagy kékség

Nagy kékség, Kép: Luxottica
Nagy kékség, Kép: Luxottica

Ebben a szezonban visszatért a sötétkék, amelyről a színpszichológia azt tartja, hogy a tekintély, a bölcsesség és a hitelesség szimbóluma. A divattervezők ezeken túlmenően olyan új képzettársításokkal gazdagították a palettát, mint a titokzatosság, a szellemiség és a mélység.

A Dolce & Gabbana Essentials kollekciójában megszokott módon a bestsellerek szerepelnek: szokványos formák, tónusos színek, jól bevált anyagok. Mindenkinek kötelező legalább egy ilyen darabot beszerezni! A Giorgio Armani ugyanakkor új formákkal is kísérletezik, melynek köszönhetően lenyűgözően finom és nőies napszemüvegek születtek. A modellek enyhén húzott frontrészein a fekete és a sötétkék árnyalatai ötvöződnek tökéletes összhangban.

A „combo” típusú keretek az olasz szakmai terminológia szerint olyan modelleket jelentenek, melyek két különböző anyagból készülnek. Ez a Persol új kollekciójára is igaz, melynek darabjai két anyag – acetát és fém – ötvözetéből készültek. A finom fémhíd lakkozása és eldolgozása kézzel történik, ez a ragyogó elem remekül egészíti ki a Persol legendás nyíl motívumát a szárakon.

A sport evolúciója

A sport evolúciója, Kép Luxottica
A sport evolúciója, Kép Luxottica

Végül, de nem utolsósorban érdemes megemlíteni a sportszemüvegeket is, mivel ezek a divaton túl is hozzátartoznak a mindennapokhoz. A Luxottica saját márkája, az Oakley mindig is az élsportolók, valamint az aktív életmódot folytató emberek kedvence volt, és a folyamatos technológiai fejlesztéseknek köszönhetően mára újradefiniálta a sportszemüvegekről alkotott képet.

Az Oakley Crossrange kollekció most két új modellel bővült, ezek a Shield és a Path. Mindkettőt a lencsék struktúrája teszi különlegessé, de újítást jelentenek a cserélhető szárak is, amelyek biztosítják a folyamatos divatos megjelenést, és értékállóbbá is teszik a szemüvegeket. A két modell közötti különbség, hogy míg a Shield az úgynevezett maszkkeretet kapta, amely tökéletesen simul az arc formájához, és megelőzi, hogy szennyeződés jusson a szem környékére, addig a Path hagyományos, de a megszokottnál jóval nagyobb méretű lencsével van felszerelve.

Az Oakley a sportszemüvegek gyártása mellett azokról sem feledkezett el, akiknek sportkeretre van szükségük.

Fémes csillogás és logózott körmök: íme a legforróbb trendek
Ideje búcsút intenünk az indiánnyárnak. A gardróbfrissítés mellett érdemes néhány új szépségtippet is bevetnünk, ezért Sárkány Márti, a MOM Park Douglas senior make-up artistja beavatott minket a szezon sminkújdonságaiba. Készülj, ez tetszeni fog!

Az új generációs optikai kereteknél is megjelentek a cserélhető szárak, amelyeket speciális, a nedvességre nagyobb tapadással reagáló gumibevonat borít belülről.

Mindig nagy esemény a divatszakmában, amikor a Luxottica bemutatja új kollekcióját. Ez nem véletlen, hiszen az olasz cég dominálja a szemüveggyártást a világon, és olyan divatházak tartoznak hozzá, mint a Dolce & Gabbana, a Prada, a Giorgio Armani, a Versace, a Vogue és a Bulgari. Emellett saját márkaként szintén a Luxotticához tartozik a Ray-Ban, valamint a sportszemüvegek piacának meghatározó márkája, az Oakley is.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

PÉLDA-KÉP

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!