Facebook hozzászólás
270

Személyre szabott pályaválasztás

Rengeteg izgalmas élményt, a saját benső működésemmel, a munka világával és az életvitelem jelentőségével kapcsolatban pedig egészen újfajta szemléletet kaptam ma – nyilatkozta az Élet Akadémia bemutató tréningnapján részt vevő 14 fiatal egyike.  A hazánkban egyedülálló, komplex képzés célja, hogy a pályakezdőknek hozzáértő, személyre szóló támogatást nyújtson a számukra legmegfelelőbb szakma kiválasztásához.

A kép illusztráció – Forrás: BKF

„Nekem leginkább az önismereti tréning tetszett – meséli Fröhlich Gertrúd, a Móricz Zsigmond Gimnázium 12. osztályos tanulója. – Furcsa talán ilyet mondani, de a mai nap után úgy érzem, több és más vagyok, mint tegnap. Egy játék kapcsán például megtapasztalhattam, hogy azok az emberek, akiket első látásra sokszor elítéltem, vagy érdektelennek találtam, milyen értékesek is tudnak lenni. Pusztán mások, mint én vagyok, sokszor befelé fordulóbbak, de egy jó csapatmunkához épp olyan elengedhetetlen a jelenlétük, mint a hangadó vezéregyéniségeknek” – mondja Gerda, aztán már fordul is, megy vissza a többiekhez beszélgetni.

Az Élet Akadémiát a munkerőpiacon tapasztalt negatív életérzésekre reagálva tavaly decemberben álmodta meg Deák Andrea fejvadász. A képzés célja, hogy a pályaválasztás előtt álló fiatalok egy hatszombatos program keretében önismereti, kommunikációs, munkavállalási, pénzügyi és életmód- interaktív tréningek során személyre szóló segítséget kapjanak a számukra megfelelő szakma kiválasztásához. A trénereket 800 jelentkező közül válogatták – mindannyian szakmájuk elkötelezettjei. Az Élet Akadémia igazi újító, hiánypótló kezdeményezés, jelenleg ugyanis hazánkban semmilyen intézményesített rendszer nem létezik, ahol a fiatalok pályaválasztási kétségeivel, problémáival, megoldáshoz segítésével komplex módon, egységes szemléletben és a kis létszámnak köszönhetően valóban a gyerekek egyéni igényeire reagálva foglalkoznának.

10 tuti tipp a sikeres szóbeli nyelvvizsgához!
A szóbeli vizsga a legtöbb embernek nagyobb kihívást jelent, mint az írásbeli. Ugyanis az írásbeli során anonimitásba burkolózhatunk, a szóbelin viszont arcunkat is adjuk a teljesítményünkhöz, ezért nagyon izgulunk. Mindehhez hozzájön az is, hogy a nyelvtanulás során általában sokkal nagyobb hangsúly esik az írásbeli gyakorlásra, mint a szóbelire, így bizonytalanabbak is vagyunk magunkban, amikor meg kell szólalnunk. Jó hír viszont, hogy mindenki képes átlépni ezeken az akadályokon!

„A mostani tréningnapunkat afféle bemutatónak szántuk, de messze túlhaladta a várakozásainkat – mondja Deák Andrea. – A programra 14 fiatal jelentkezett, valamennyien 15 és 25 éves kor közöttiek. Hihetetlen volt megtapasztalni, hogy ez a korosztály milyen fegyelmezett is tud lenni, hogy mennyi tolerancia és nyitottság lakozik bennük. Öt rövidített tréning futott le egyetlen nap alatt, ami feszített tempót, erős koncentrációt és valós jelenlétet igényel, ennek ellenére este hétkor még senki sem akart hazamenni. A gyerekek körbeállták a trénereket, beszélgettek, teli voltak érdeklődéssel, kérdésekkel. Hogy őszinte legyek, ez többet elmondott számunkra, mint bármilyen kitöltött értékelőlap.”

A tréning törzsét képező különböző blokkok szervesen kapcsolódnak egymáshoz, és alapvetően interaktív, játékos, életszerű helyzetek kezelését, csoportos munkát takarnak. A bemutató tréning az önismereti panellel indult, ahol a fiatalok egy térhálós játék segítségével személyiségtípusaiknak megfelelően sorolódtak kategóriákba, majd közösen megbeszélték a saját típusuk pozitív és negatív tulajdonságait, ráláthattak saját és társaik értékeire, a kapcsolódások lehetőségeire. A kommunikációs panel során a gyerekek szerepkártyákat húztak, ezek alapján kellett különböző viselkedésformákat tanúsítaniuk, közben megegyezni arról, hogy négy lehetséges utazási célpont közül hová szervezzék a nyaralásukat. A pénzügyi tudatosság fokozását célzó programon azt a feladatot kapták, hogy öt évvel későbbi állapotukat fejtsék ki az addigra birtokukban lévő anyagi javakhoz és életformához tartozó költségek és bevételek tételesítésével. Ezt követte az önéletrajzírós játék, majd befejezésül az életmódpanel ízelítője, ahol a fiatalokat virtuális vásárlásra csábította a tréner. A képzeletbeli polcokon hatvan élelmiszer szerepelt, ebből lehetett válogatni, majd közösen átbeszélték, milyen hatással vannak a szervezetükre a kosarukba pakolt termékek.

„Ez a nap természetesen csak ízelítő volt, a szabályos esetben önálló napot alkotó panelekből néhány játékot kiemeltünk, és igyekeztünk egy órában felvillantani valami értékeset a gyerekek előtt – mondja Deák Andrea. –  A mi célunk az, hogy megmutassuk a fiataloknak: a világ széles, számtalan lehetőségből választhatnak, a lényeg, hogy tudatosan induljanak neki az életnek. A bemutató napot követően rengeteg pozitív visszajelzés érkezett. Nagyon jó érzés volt másnap idegen szülői telefonokat kapni, és meghallgatni, hogy a gyerekek éjfélig meséltek otthon az élményeikről. Mindez újra megerősített abban, amiben eddig is hittem: a képzésnek helye van a fiatalok életében.”



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!