Facebook hozzászólás
205

„Tanácsaink pályakezdőknek a beilleszkedésre!”

Sokan a napokban lépnek be életük első munkahelyének ajtaján. Új, élet, nagy kihívás, számos változás az eddig folytatott életformában.

Nehéz hetek várnak a pályakezdőkre. Elsősorban nekik szeretnénk néhány jó tanáccsal szolgálni, amivel – bár eleinte rémesnek tűnik – mégis megalapozhatják „jó hírüket”, és elérhetik hogy számukra előnyös „skatulyába” dugják őket.

Mert bármilyen hihetetlen is, még ma is, minden munkahelyen, előbb-utóbb mindenkit „beskatulyáznak”, azaz címkéket ragasztanak rájuk. S cseppet sem mindegy, hogy valakire a laza, rendetlen, kapkodós, elhamarkodott, stb. címkéket ragasztják, vagy a pontos, megbízható, komoly, stb. jelzőket fűzik nevéhez – még akkor sem, ha esetleg a mondat majd úgy kezdődik, hogy „okos, értelmes, de…..”

A munkahely – ugyanolyan, mint bármilyen más közösség – tehát sokban hasonlítható az iskolához, ezért is szokták tréfásan, de nagyon is bölcs módon az „élet iskolájának” nevezni.

És ugyanúgy, mint az iskolában, itt is az első napok perdöntőek. Íme néhány jó tanács, és alapszabály, hogy kedvező képet alakíthass ki magadról:

1.) Légy mindig pontos! Inkább pár perccel előbb érkezz, mint pár perccel később. Lehet, hogy nincs napi ellenőrzés (beléptető kártya, jelenléti ív a titkárságon, stb.), de hidd el, munkatársaid figyelik a pontosságodat, és mindig van, aki a főnöknek el is mondja, milyen az új ember.

2.) Ha nincs is kötelező forma ruha, felejtsd el a kinyúlt pólókat, rongyos farmereket és a kitaposott sportcipőket! Még patyolat tisztán is a rendetlenség, elhanyagoltság látszatát keltik.

3.) Ha nem is követelik meg – biztonsági okokból – hogy mindent elpakolj az íróasztalodról, munkapultodról, akkor is csinálj mindig rendet, mielőtt elmész! Rakd egy halomba a pírokat, dobáld ki a felesleges irka-firkákat, rakd össze egy tartóba (akár egy pohár is megteszi) az írószereket. Ha alapvetően rendetlen típus vagy, itt az idő, hogy erőt végy magadon, és megtanuld rendbe rakni, és rendszerezni a dolgaidat!

4.) Keveset beszélj, és sokat figyelj! Bármennyire is barátkozó, nyitott személyiség vagy, eleinte légy tartózkodóbb! Ami nem azt jelenti, hogy ne légy kedves, barátságos és segítőkész, csak ne add ki magadból rögtön az első napokban az összes személyes „titkodat”. Jobb, ha előbb megismered valamennyire munkatársaidat, és el tudod dönteni, kinek, mennyit mondasz el magadról! S ugyanígy a főnököddel is légy óvatos! Emberileg szimpatikusnak tűnhet, de még nem tudod, milyen vezetőtípushoz tartozik! Így eleinte inkább csak figyeld, miről beszélgetnek a munkatársak, és csak akkor szólalj meg, ha kérdeznek, vagy indirekt módon próbálnak belevonni a társalgásba!





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!