Facebook hozzászólás
538

Egy UNICEF installáció hívja fel a figyelmet a helyzetre

Oktatási szükségállapotot eredményeznek az iskolabezárások

Világszerte több mint 168 millió gyermeket érintettek a pandémia miatti iskola bezásárok az elmúlt egy évben. Az UNICEF szerint oktatási vészhelyzet van, amely a legkiszolgáltatottabb gyerekeket érinti leginkább. A szervezet ezért egy különleges installációval hívja fel a döntéshozók figyelmét arra, hogy mennyire fontos lenne nyitva tartani az iskolákat.

Az UNICEF március elején közzétett, legfrissebb adatai szerint a COVID-19 járvány miatti iskolabezárások világszerte több mint 168 millió gyermeket érintettek az elmúlt egy évben.

214 millió diák – vagyis minden hetedik gyermek – a személyes tanulási lehetőség több mint háromnegyedét bukta el. Tizennégy olyan ország van, amely túlnyomórészt zárva tartotta oktatási intézményeit 2020 márciusa és 2021 februárja között. Ezeknek az országoknak kétharmada Latin-Amerikában és a Karib-térségben található, ahol közel 98 millió iskolás érintett. Leghosszabb ideje Panamában tartanak zárva az iskolák, ezt követi El Salvador, Banglades és Bolívia.

„Katasztrofális oktatási szükségállapotot okoznak az iskolabezárások. Azok a gyermekek, akik kiszorulnak az iskolából és a személyes oktatásból, minden egyes nappal egyre jobban lemaradnak. Ennek pedig főként a legkiszolgáltatottabb helyzetben lévő gyerekek isszák meg a levét. Nem engedhetjük meg, hogy újabb év teljen el korlátozott iskolai oktatással. Fontos, hogy – lehetőség szerint – elkerüljük a hosszan tartó iskolabezárásokat, illetve prioritásként kezeljük az iskolák újranyitását” – mondja Henrietta Fore, az UNICEF ügyvezető Igazgatója.

Az iskolabezárások súlyos következményekkel járhatnak: számos országban magas annak a kockázata, hogy akik egy éve nem ülhetnek az iskolai padban, azok már sosem térnek vissza az osztályterembe, gyermekházasságba vagy gyermekmunkába kényszerülhetnek.

Pedig gyermekek milliói számára az iskola az a hely, ahol nem csak tudást, de ellátást, tápláló élelmet is kapnak, kapcsolatba léphetnek társaikkal, az iskolában továbbá elérhetőek az egészségügyi és immunizációs szolgáltatások is. Minél hosszabb ideig tartanak a bezárások, annál hosszabb ideig fosztják meg ezektől a gyerekeket.

Az UNICEF bemutatta az „Osztályterem pandémia idején” című installációját az ENSZ new york-i központjában. Az installáció egy tanterem 168 üresen álló paddal. Minden egyes pad 1 millió olyan gyermeket szimbolizál, akik közel egy éve nem léphették át az iskola küszöbét. Minden üres szék hátán lóg egy iskolatáska azt az üzenetet megjelenítve, hogy a gyermekek jövője jelenleg határozatlan ideig szünetel.

Ugyanakkor a világszervezet ezzel a figyelemfelkeltő installációval kívánja felhívni a döntéshozók figyelmét az oktatási vészhelyzetre. Az UNICEF álláspontja szerint mindent meg kell tenni az iskolák nyitva tartása, illetve az újranyitás elősegítése érdekében, valamint azért is, hogy a következő időszakban még nagyobb figyelem jusson az oktatásra.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!