ízlés

felmérés, gulyás, húsleves, ízlés, leves, újévi körkép

Mellbedobással győzött a húsleves, a gulyás a kanyarban sincs

PP-Eletforma

Köztudottan leveses nép a magyar, ráadásul a többi kultúrához képest meglepően sokféle ízvilágban és variációban készítünk forrón kanalazható előételeket. Az egyik legismertebb ételrendelő portál felmérése alapján a legnépszerűbb leves a húsleves, ami önmagában nem meglepő, hiszen ki ne akarná a hétköznapi munkarutin közben felidézni a vasárnapi családi ebédek nosztalgiáját? A második helyezést a bableves érte el (a babgulyás népszerűbb, mint a Jókai-féle verzió), a bronzérmet pedig meglepő módon a hideg gyümölcsleves érdemelte ki.

Tovább olvasom »
étterem, ínyenceknek, ízlés, kézműves termékek, légitársaság, repülőgép

Ez a világ legnagyobb repülő étterme! Kóstolj bele!

László Márta

Évente több mint 100 millió fogást szolgálnak fel az Emirates First, Business és Economy osztályain, minden egyes fogás esetében különös figyelmet fordítva a részletekre. A világ legnagyobb repülő éttermeként a légitársaság 6 kontinens 144 városába utazó több mint 55 millió utasának kínál a különböző desztinációk ihlette kulináris fogásokat. Az Emirates évi 1 milliárd dollárt fektet a vendéglátásba, valamint 1 200 dubaji szakáccsal napi 24 órán át üzemelő konyhát működtet, amelynek köszönhetően naponta 590 járat utasának kínál ízelítőt a célországok gasztronómiájából. 

Tovább olvasom »
formák, főváros, ingatlanpiac, ízlés, lakásdivat, stílus, vidék

Amerikai, svéd vagy mediterrán Magyarországot akarunk? – ízlése válogatja…

László Márta

Mi szabja meg, hogy milyen stílusú lesz egy újépítésű ingatlan? Leginkább a beruházó szándéka, kisebb mértékben a vásárlói igény és a településképi szabályok. Sőt az amerikai sorozatok is hatással vannak rá – mondja az ingatlanközvetítő, aki szerint az engedélyeztetés rugalmas, és mindig vannak egyedi stílusirányzatok, amelyek akár évtizedekre meghatározzák egy újépítésű lakóterület képét.

Tovább olvasom »
csemegeszőlő, fajta, fogyasztási szokások, ízlés, mag, termőterület

Mag nélküli Évára ájulnak a magyarok

PP-Eletforma

Idehaza átlagosan évente 2,5-3 kg csemegeszőlőt esznek az emberek, és egyre többen keresik a mag nélküli fajtákat. Jellemzően import csemegeszőlőt kínálnak az áruházak, ugyanakkor a saszla (Chasselas) mellett egyre népszerűbb a magyar nemesítésű Arkadija, Pannónia kincse és Éva is. Magyarországon mintegy 1000 hektáron termesztenek csemegeszőlőt, a legnagyobb területen Bács-Kiskunban, Somogyban és Tolnában.

Tovább olvasom »
budapest, fine dining, gasztroforradalom, gyorsételek, ízlés, street food

Hoppá! Forradalom a Belvárosban!

László Márta

Street food vagy fine dining? A határok igen, az ízek nem mosódtak el! Miért őrülnek meg az emberek egy hamburgerért, és miért nem? A titok sajnos már nem titok! Akár tetszik, akár nem az emberek társas lények, és, ha például munka közben csak öt perced van a barátnődre, barátodra, plusz gyorsan enni is kéne valamit, ez a legjobb ötletek egyike!  

Tovább olvasom »
ingatlanpiac, ízlés, lakásvásárlás, stílus

Otthont keresünk, nem ingatlant

László Márta

Az objektív lakásjellemzők, mint a négyzetméterszám, a környék vagy az infrastruktúra mellett egyre fontosabbak a szubjektív szempontok is a vásárláskor – derült ki egy tavalyi kutatásból. Népszerűvé váltak például az egzotikus, akár távoli kultúrák ízlésvilága alapján kialakított belső terek. De mi alapján becsülhető meg, hogy mennyit ér az ízlés, ha új otthont keres az ember?

Tovább olvasom »
ízlés, kutatás, név, zöldség, zöldségfogyasztás

Jobban ízlik, ha vicces neve van?

Krajcsó Judit

Sistergő bab, dinamit cékla,  citrusmázas csavart sárgarépa…Ugye te is szívesebben látnál ilyen zöldségeket a tányérodon? Az izgalmas elnevezés vonzóbbá teszi a zöldségeket: ha a menzán ilyen érdekes fantázianevet adnak nekik. és sokkal több is fogy belőlük amerikai kutatók szerint.

Tovább olvasom »
bor, felmérés, fogyasztás, GfK, háztartás, ízlés, kereskedelem, szokás

Gazdag vagy? Akkor vörösbort és rosét iszol!

PP-Eletforma

A bor népszerű – széles vásárlókörrel rendelkezik Magyarországon. Az otthoni fogyasztás az idei év első felében stabil volt, és ugyan ritkábban, viszont alkalmanként több bort vásároltunk az előző év hasonló időszakához képest. A háztartások átlagosan mintegy 7900 forintot költöttek januártól júniusig. Az értékesítésben legnagyobb súlya a hipermarketeknek és a diszkontoknak van. A GfK háztartások fogyasztását monitorozó adatai szerint a borvásárlás ténye nagyban függ a háztartás jövedelmi szintjétől.

Tovább olvasom »
eladás, felújítás, gazdaságosság, ingatlanpiac, ízlés, lakás, tervezés

Szánd rá azt a huncut pár százezret!

PP-Eletforma

Érvényesítheti az árban a felújítás összegét, aki eladás előtt hajlandó pár százezer forintot rászánni lakása rendbehozatalára. Az ingatlanpiaci szakemberek szerint a munkálatok és a megtérülés mértéke attól is függ, hogy a tulajdonos inkább befektetőknek vagy családosoknak szeretné-e értékesíteni ingatlanát. Több százezret is emelkedhet így a lakás értéke: az esztétikai felújítás például megéri, de a teljes átalakítás biztosan nem térül meg. A fürdőszoba pedig tabu!

Tovább olvasom »
bor, borászat, ízlés, Kovács Borház, nők, szakma, szeretet, szőlő, zamat

Borban az igazság és a nők

PP-Eletforma

Míg az ókorban nem is szolgálhattak fel bort a nők, addig napjainkban már egyre több női borásszal találkozhatunk. Bár a hölgyek biológiailag jobb képességekkel rendelkeznek a borok tesztelése szempontjából, mégis a szakmában jelentős többségben vannak a férfiak. A nemek megoszlásáról és az elmúlt évtizedek változásairól a Kovács Borház borászai, Kovács László és lánya, Kovács Zita beszéltek.

Tovább olvasom »
divat, énekes sztár, glamour, ízlés, smink, szavazás

Ez a döbi! Tóth Vera divattervezőnek készült!

PP-Eletforma

Sokkoló frizurák, merész ruhadarabok, túlzó sminkek – tinédzserként mindenki követ el olyan stílushibákat, amelyre ma már nevetve gondol vissza. Tóth Vera és Pátkai Rozina, a GLAMOUR Women of the Year énekesnő jelöltjei egykori öltözködésükről és mai ízlésükről mesélnek. Mindketten határozott elképzelésekkel formálták külső megjelenésüket, még ha kamaszként komoly ballépésekbe is belefutottak.

Tovább olvasom »