folyadékpótlás

cukorbeteg, diabetológus, folyadékpótlás, hasmenés, inzulin, napvédelem

Lehetnek forró perceid!

PP-Eletforma

Tudtad, hogy a leégés vércukorszint-emelkedést is előidézhet? A cukorbetegeknek fokozottan ügyelniük kell állapotukra a nagy melegben, miután gyakoribbak lehetnek a vércukor-ingadozások. Dr. Porochnavecz Mariettát, a Cukorbetegközpont diabetológusát kérdeztük.

Tovább olvasom »
egészségvédelem, folyadékpótlás, gyerekek, hőhullám, idősek, kánikula, napszúrás

Dühöngő hőhullám!

PP-Eletforma

Nagyon tartós az első idei hőhullám, megszenvedünk a hétvégén. Továbbra sem várható front, de egyre nagyobb veszélyben van az egészségünk! A tartós hőterhelés már szinte mindenki szervezetét kikészítette, de a helyzet még romlani fog. Íme, a meteogyógyász legfontosabb tanácsai.

Tovább olvasom »
elhízás, folyadékpótlás, gyereksport, mozgás, nyár, szünidő

Sok szép kövér gyerek jön majd a tanévnyitóra…

PP-Eletforma

Még javában tombol a nyári vakáció, remélhetően a tanulás okozta fáradtságot és stresszt már szép lassan kipihenik csemetéink. Hogy a túlzott lazulás ne váljon a gyerekek kárára, a mozgásra és bizonyos táplálkozási szokásokra is oda kell figyelni ilyenkor, ez pedig a szülők feladata és felelőssége.

Tovább olvasom »
folyadékpótlás, hidratálás, krémek, szépségápolás, vitaminok

Egyszerű szépségtippek, – a téli ragyogásért

PP-Eletforma

Száraz, érdes tapintású kézfej, kirepedezett, fájdalmasan feszülő, cserepes ajkak. Ismerős? A téli mínuszok és a zord időjárás megviseli bőrünket, különösen a vékony és érzékeny hámréteggel rendelkező kéz és száj bőrét. Néhány egyszerű rutint beépítve mindennapjainkba azonban megelőzhetjük a kellemetlen tünetek kialakulását.

Tovább olvasom »
alkohol, folyadékpótlás, kúrálás, macskajaj, másnaposság

Tuti ellenszer a másnaposságra

László Márta

Előfordul néha egyesekkel, különösen az év végi bulik és szilveszter idején, hogy valaki kirúg a hámból, és a kelleténél több alkoholt iszik. Nem árt tisztában lenni azzal, hogy ilyenkor milyen élettani folyamatok zajlanak le a szervezetben, és hogyan segítheti a folyadékpótlás, hogy gyorsabban túljussunk a másnaposságon.

Tovább olvasom »
folyadékpótlás, kimerültség, sport, sportdietetikus, táplálkozás

Húzz bele, itt az ősz!

László Márta

Ha valaki aktívan sportol, akkor nagyon fontos odafigyelnie a megfelelő étrendre. Ennek különösen akkor van jelentősége, ha olyan állóképességet kívánó eseményen vesz részt, mint például a maratoni futás. Októberben rendezték meg a 31. SPAR Budapest Maratont. Ebből az alkalomból kérdeztük Varga Dórát, a Sportorvosi Központ sportdietetikusát arról, hogy melyek a jó teljesítmény fenntartásának az alapszabályai, hogyan tudjuk a felkészülést megfelelő táplálkozással támogatni.

Tovább olvasom »
alkohol, folyadékpótlás, hidratálás, nassolni való, szurkolás

A változatosság gyönyörködtet és hidratál

PP-Eletforma

Ez a nyár vitathatatlanul a sporté és a szurkolásé. Az Eb és az Olimpia sokakat ültet a tévé elé, hogy egyedül vagy a családdal, barátokkal élvezzék a közvetítéseket. Ilyenkor gyakran toldjuk meg a szurkolás élvezetét evéssel, ivással, nassolással. Az viszont, hogy együtt élünk és lélegzünk a pályára lépő játékosokkal, vagy a világ élvonalába tartozó sportolókkal, a mi kalória-felhasználásunkra nem feltétlenül hat jótékonyan. Ők kalóriát égetve mozognak, mi ülünk, nézzük őket, nassolunk és iszunk.   

 

Tovább olvasom »
anyatej, folyadékpótlás, gyerek, kánikula

Mit és mennyit igyon a gyerek kánikulában?

PP-Eletforma

A kevés folyadékfogyasztás csecsemőknél könnyen vezethet kiszáradáshoz, nagyobb gyerekeknél pedig csökkenti a koncentrációs- és teljesítőképességet, fejfájás alakulhat ki. A következő napokban ezért fontos kérdés, hogy mikor, mit és mennyit igyanak a gyerekek?

Tovább olvasom »
baleset, folyadékpótlás, utazás, vezetés

Vezess és igyál! Nem keveset, sokat!

PP-Eletforma

Egy friss kutatás szerint már az enyhe kiszáradás is ugyanannyi vezetési hibát okoz, mint az alkoholos vagy drogos befolyásoltság. A nyári nagy melegben különösen oda kell figyelni, hogy utazás előtt és közben eleget igyunk – figyelmeztetnek az Európai Hidratációs Intézet szakértői.

Tovább olvasom »
böjt, életmód, folyadékpótlás, táplálkozás

Mit együnk a böjt után?

PP-Eletforma

Egy böjtkúra ideális alkalom arra, hogy megváltoztassuk korábbi rossz szokásainkat. Amennyiben a böjt alatt leadott kilókat is szeretnénk megőrizni, van pár alapszabály, melyekre oda kell figyelni.

Tovább olvasom »
folyadékpótlás, gyerek

Tanítsd meg inni is a gyereket!

PP-Eletforma

A gyermekeknek testtömeg kilogrammonként több folyadékra van szükségük, mint a felnőtteknek. Veséjük még fejlődésben van, és mert hajlamosak annyira belemerülni a játékba, hogy egyszerűen elfelejtenek inni, meg kell tanítanunk őket a folyadékpótlásra.

Tovább olvasom »
fejfájás, folyadékpótlás, sport, tanulás, vízfogyasztás

4 helyzet, amikor muszáj innod!

PP-Eletforma

Vízszükségletünk az életkortól, a testtömegtől, az egészségi állapottól, az időjárástól, illetve a fizikai igénybevételtől is függ. Minden pillanat kiváló alkalom a vízfogyasztásra, de vannak olyan színterek, amikor kiemelten fontos, hogy figyeljünk a megfelelő folyadékpótlásra.

Tovább olvasom »
egészség, folyadékpótlás, szép bőr

Inni a nőknek is kell

PP-Eletforma

Lassan köztudottá válik, hogy a felnőtt nőknek 2 liter, a férfiaknak pedig 2,5 liter  az átlagos napi folyadékbeviteli szükséglete, mégis érdemes a folyadékpótlás kapcsán néhány módosító tényezőre felhívni a figyelmet a hölgyekre vonatkozóan.

Tovább olvasom »
dehidratáció, egészséges életmód, folyadékbevitel, folyadékpótlás, gyermeknevelés, vízfogyasztás

Eleget iszik a gyerek?

PP-Eletforma

Nem isznak eleget a magyar gyerekek  – derül ki egy friss reprezentatív kutatásból. A dehidratáció súlyos következményekkel járhat gyerekre és felnőttre egyaránt. Koncentrációs problémák, rossz közérzet: csak néhány kellemetlen következmény azok közül, amelyek azokat sújthatják, akik nem gondoskodnak a folyamatos folyadékpótlásról.

Tovább olvasom »
egészség, folyadékpótlás, víz

Kemény a víz? Akkor ezt idd!

PP-Eletforma

A kemény vízre sokan mint káros dologra gondolnak, pedig a valóság más: a kemény víz egyáltalán nem káros az egészségre, sőt, a keménységért felelős ásványi anyagok élettanilag kulcsfontosságúak a szervezet számára. A kalcium a csontok, a fogazat felépítésében, a magnézium az idegrendszer és az izomzat működésében játszik szerepet, de a magnéziumvegyületek a szív- és érrendszeri megbetegedések ellen is védenek.

Tovább olvasom »
egészséges életmód, folyadékpótlás, kánikula

Ezt idd a nagy melegben!

PP-Eletforma

Kevés folyadékot fogyasztunk, és legtöbbször csak akkor vesszük észre, hogy egész nap nem ittunk, amikor már szomjasak vagyunk. A szervezetünk így jelzi, hogy a napi 2-2,5 liter mennyiséget nem kapta meg. Aki nem szereti a vizet, az nagyon sokféle egészséges italt készíthet teákból, zöldségekből és gyümölcsökből. Íme néhány ötlet!

Tovább olvasom »
folyadék ellátottság, folyadékpótlás, napi folyadék bevitel

Inni kell!

Práger Kitti

Ahogy a háziorvosok, úgy a dietetikusok is nagy jelentőséget tulajdonítanak a megfelelő folyadék-ellátottságnak, ugyanakkor utóbbiaknak mégis csupán egyharmada ellenőrzi ezt rendszeresen a pácienseknél, a háziorvosoknak pedig a fele – derült ki a  az Európai Hidratációs Intézet (EHI) felméréséből. 

Tovább olvasom »
életmód, felmérés, folyadékpótlás

Így iszunk mi

PP-Eletforma

A TNS fogyasztói kutatása a 2006-os ivási szokásainkat hasonlította össze a 2012-essel. Jó hír, hogy napi folyadékbevitelünk 5,7%-kal nőtt, viszont az így elért, alig 2 literes napi fogyasztás – különösen a férfiak esetében – még mindig nehezen éri el az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) szerinti megfelelő folyadék-beviteli mennyiséget.

Tovább olvasom »
folyadékpótlás, hőség, kiszáradás

Hőségben: mit igyon a gyermek?

PP-Eletforma

A gyerekek folyadékigénye az életkorral és az évszakokkal együtt változik. A kevés folyadékfogyasztás csecsemőknél könnyen vezethet kiszáradáshoz, nagyobb gyerekeknél pedig csökkenti a koncentrációs és teljesítő képességet, fejfájás alakulhat ki. Mikor, mit és mennyit igyanak a gyermekek?

Tovább olvasom »
folyadékpótlás, ital, víz

Változatosan igyál!

PP-Eletforma

 Egészségünk, jó közérzetünk, de akár teljesítményünk is mind azon múlhat, iszunk-e eleget. Amíg az közismert tény, hogy a változatos étrend segíthet, hogy minden szükséges tápanyagból megfelelő mennyiséghez jusson a szervezetünk, azt kevesen tudják, hogy a változatosság elve a folyadékpótlásban is alkalmazható. A kutatási eredmények alátámasztják, hogy aki naponta többféle italt fogyaszt, az nagyobb valószínűséggel teljesíti a javasolt napi 2-2,5 liter folyadékbevitelt. Ezért az Európai Hidratációs Intézet (EHI) szakértői szerint fontos a tájékozottság, és érdemes leszámolnunk mindazokkal a tévhitekkel, amelyek szerint egyes, az étrendünkben szereplő italok hidratációs szempontból kevésbé előnyösek.

Tovább olvasom »