felmérés

felmérés, fiatalok, idősek, jövedelemforrás, megélhetés, megtakarítás, nyugdíj

Miből élnek majd a jövő nyugdíjasai?

PP-Eletforma

Az állami nyugdíj szinte kizárólagos szerepe a most nyugdíjba vonulók körében ma még megkérdőjelezhetetlen. De vajon hogyan képzeli el nyugdíjas éveit a fiatalabb korosztály, miből lesz pénzük a jövő nyugdíjasainak? Többek között erre kereste a választ a Groupama Biztosító megbízásából készült felmérés.

Tovább olvasom »
felmérés, instagram, mobil, nők, telefon

Mire kattan a nő?

László Márta

Mikor, mire és mennyit használják a nők a mobiljukat? Az ilyen alapvető kérdések mellett arra is választ kaptunk az NLCafé legújabb felméréséből, hogy a telefonnak milyen hatása van az online világhoz való emocionális kötődésünkre.

Tovább olvasom »
egészség, felmérés, Hévíz, nyugalom, reuma, stressz, termalfürdő

Egyre jobban szeretünk pancsolni

László Márta

A magyarok harmada évente legalább egyszer termálfürdőzik, és a fiatalok közül sokan gondolják úgy, hogy a gyógyító hatású víz a mindennapi stresszel kapcsolatos problémákra is megoldást jelent – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos, reprezentatív kutatásból. Az eredmények alapján a hazai gyógyvizeket a belföldi utazók számára is érdemes tovább népszerűsíteni, hiszen ismerik, de sokan még nem próbálták ki jótékony hatásukat.

Tovább olvasom »
felmérés, frusztrált, lakás, otthon, rend

Utálom a cuccaidat!

Krajcsó Judit

A világ bármelyik pontján és bármilyen körülmények között élünk, a legtöbb küzdelmet és frusztrációt a rendetlenség és a személyes tér hiánya okozza otthonunkban – derült ki az IKEA kutatásából. De van itt még más meghökkentő eredmény is…

Tovább olvasom »
felmérés, környezetvédelem, pályázat, PET palack, szelektív hulladékgyűjtés

Zöld szívűek vagyunk, de még nem eléggé

Krajcsó Judit

A házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés bevezetésének és elterjedésének köszönhetően, megduplázódott a csomagolási hulladékot rendszeresen szelektíven gyűjtők aránya. A legtöbben a műanyag (92%) és a papír (86%) hulladékot szelektálják, de saját bevallásuk szerint a fémet is külön gyűjtik. Azonban ez a szelektíven gyűjtött anyagok mennyiségében nem nyilvánul meg…

Tovább olvasom »
dohányzás, életmód, felmérés, fenyegetettség, koleszterinszint, magasvérnyomás betegség, megelőzés, stroke, szűrés

Téged is fenyeget a gyilkos!

PP-Eletforma

A magyar lakosság átlag életkora és egészségben leélt életéveinek száma jóval elmarad az Európai Uniós átlagtól. Az idei Stroke Napján született szűrési eredmények aggasztóak.  A statisztikai adatai tükrében kijelenthető, hogy a vizsgálatokon részt vevők majdnem fele a kiemelt kockázatú csoportba tartozik, és ha nem kezeltetik magukat, nem változtatnak életvitelükön, akkor néhány éven belül nagy esélye van arra, hogy szélütést kapjon.

Tovább olvasom »
felmérés, videó, youtube

Elég egy kép, és irány a bolt

Krajcsó Judit

A 10 és 29 év közötti fiatalok 96 százaléka rendszeresen néz YouTube-videókat, saját bevallásuk szerint átlag napi 2 órát töltenek a videómegosztón.Az influencereket nemcsak nézik, de hatásukra vásárolnak is: minden harmadik fiatal vett már meg vagy próbált ki valamit miattuk – derült ki egy kutatásból.

Tovább olvasom »
érzelem, felmérés, házimunka, otthon, takarítás, természetes anyagok

Szerelmem, a vasaló

Krajcsó Judit

Mit utál takarítani a nő és mit a férfi? Milyen házimunkára veszi rá magát a legkönnyebben a két nem? Egy friss kutatásból, – amely különböző takarítási szokásainkat és a házimunkához fűződő érzelmeinket vizsgálta – ez is kiderül.

Tovább olvasom »
diavetítés, felmérés, mesék, meseolvasás, rajzfilm, szókincs

Breaking! Előkerült Holle anyó és a kis Vuk

Krajcsó Judit

A magyar gyermekek fele naponta találkozik élőszóban, leginkább fél órában elmesélt történetekkel. A mai rajzfilmek helyett az újra köztudatba kerülő diavetítő lehet a jó megoldás az élőszóbeli történetmesélés és a vizuális ingerek együttes jelenlétére a kicsik életében. Ismét előkerülnek a régi meseszereplők!

Tovább olvasom »
felmérés, fertőzés, higiénia, kézmosás, kórokozók, wc használat

Én ezek után mosom kezeimet!

PP-Eletforma

Megfelelő kézmosással a betegségek jelentős része megelőzhető lenne, hiszen ez a legegyszerűbb módja annak, hogy megakadályozzuk a fertőzések terjedését. De vajon tudunk-e helyesen kezet mosni? No, és hányszor kellene? Ma különösen aktuális a téma a Kézmosás Világnapján.

Tovább olvasom »
e-learning, felmérés, iskola, matematika, okostelefon, oktatás, tudás

Jaj, a matek miért oly nehéz nekem…?

Krajcsó Judit

Annak ellenére, hogy a magyar diákok töltik a legtöbb időt az iskolán kívüli matektanulással, a korábbi évekhez viszonyítva jelentős visszaesés történt – derült ki a PISA legutóbbi összefoglaló jelentéséből. Vajon mi lehet ennek az oka, és hogyan lehetnek a magyar tanulók hatékonyabbak a matektanulásban?

Tovább olvasom »
bizalom, felmérés, figyelem, gyógyítás, kardiológia, orvos

Az orvos figyelme is gyógyít

PP-Eletforma

Nemrégiben bebizonyosodott, hogy nem csak a gyógyszerek képesek csökkenteni a betegek fájdalmát, de a bizalomgerjesztő orvosi jelenlét is. Dr. Vaskó Péter, a Budai Kardioközpont szakembere a szakértelem és az empátia jelentőségéről beszélt.

Tovább olvasom »
Alheimer-kór, demencia, felmérés, nyelvtanulás, Skype-nagyi

Később öregszenek a Skype-nagyik

László Márta

A 65 év feletti magyarok 37 százaléka beszél valamilyen idegen nyelvet, elsősorban németül, angolul vagy oroszul – derült ki a 4Life Direct biztosításközvetítő megbízásából készített felmérésből. Az 50 felettiek körében végzett országos reprezentatív kutatás szerint az egy generációval fiatalabbak körében már alacsonyabb ez az arány, az 50-64 évesek csupán 32 százaléka kommunikál az anyanyelvétől eltérő nyelven. Az időskori nyelvtanulás a családtagok kivándorlása miatt is egyre népszerűbb Magyarországon, az ötven felettiek harmada szívesen tanulna valamilyen idegen nyelvet, bár a legtöbben nem fizetnének érte. Nemcsak a Skype-nagyik lelkesek, hanem azok is, akik karban szeretnék tartani az agyukat, a kutatások szerint ugyanis a több nyelv ismerete évekkel kitolhatja a demencia jelentkezését és ellenállóbbá tesz az Alzheimer-kór ellen is.

Tovább olvasom »
autó, felmérés, gépkpcsi, szempontok, vásárlás

Így vásárolunk mi – használt autókat!

Krajcsó Judit

Egyre tudatosabban választanak használt autót a magyarok egy friss felmérés szerint. Fontos a megbízhatóság és a praktikum a hazai használtautó-vásárlóknak. Többek között az autó szervizelőéletére és jelenlegi állapotára is fókuszál vásárláskor. De van itt még más érdekesség is…

Tovább olvasom »
felmérés, háziállat, ikea, illemszabály, otthon, szokások

Legidegesítőbb otthoni szokásaink

Krajcsó Judit

Tányér nélkül enni, utcai cipőben végigtrappolni a frissen felmosott padlón, morzsák és széthagyott ruhák a lakásban, házi kedvencek az ágyban – ezek zavarják a leginkább otthonukban a magyarokat, derül ki az IKEA reprezentatív kutatásából. Azt is biztosan szóvá tesszük, ha valaki felrakja a lábát az asztalra, a szanaszét hagyott holmikról nem is beszélve.

Tovább olvasom »
bankkártya, felmérés, készpénz, lakásfelújítás, nyaralás, szokások

Nyolc napig csinálják a magyarok

László Márta

Idén is kétharmadunk utazott el pihenni, és erre háztartásonként átlagosan 147 ezer forintot fordítottunk – derült ki a Budapest Bank legfrissebb, reprezentatív felméréséből. Az utazók a korábbinál gyakrabban nyúlnak ez idő alatt a bankkártyájukhoz, és használják az érintésmentes fizetést. A nyaraláson kívül a magyarok harmada számított még valamilyen jelentősebb kiadásra ebben az időszakban, amely minden második válaszadó esetében a lakásfelújítást jelentette. 

Tovább olvasom »
életjáradék, eltartási szerződés, felmérés, idős kor, idősek otthona, nyugdíjas, örökösödés

Kiment a divatból az eltartási szerződés

László Márta

Szinte egyáltalán nem rendelkeznek tartási vagy életjáradéki szerződéssel a magyarok, és nem is terveznek ilyet kötni – derült ki a 4Life Direct biztosításközvetítő országos reprezentatív kutatásából.  Az 50 felettiek körében végzett felmérés szerint e korosztály többsége havi 100 ezer forintot, vagy annál kisebb összeget várna el életjáradékként ingatlanáért cserébe. A válaszadók majdnem fele ugyanakkor nincsen tisztában azzal, hogy pontosan milyen kötelező szolgáltatások járnának neki a tartási szerződés alapján. Magyarországon nemcsak e két, az időskori ellátásban fontos jogintézmény népszerűsége kiugróan alacsony, az idősotthon sem divat a magyarok körében, a majd kétmillió hazai időskorú mindössze 3,1 százaléka él ilyen intézményben.

Tovább olvasom »
ajándékozás, család, élményhétvége, felmérés, gyereknap, pénz, statisztika

Fogadjunk, hogy ma erre költöd a legtöbb pénzt!

Krajcsó Judit

A Gyereknapon is tárgyi ajándékozás a legnépszerűbb, amit az olyan élményajándékok követnek, mint a fagyizás, a gyereknapi tematikus programok, majd a kirándulás, vagy állatkerti és játszóházi látogatás. A programlista végén szerepel a moziba, színházba menés és a kerékpározás. Vajon mennyit költünk ma erre?

Tovább olvasom »
biztonság, egészség, felmérés, kerékpár, mindennapi közlekedés, mozgás, sport, vásárlás

Így kerékpározunk mi

PP-Eletforma

Bicikli-pártiak a magyarok, a 18-69 évesek majd 70 százaléka rendelkezik saját kerékpárral és 65 százalékuk, ha csak alkalmanként is, de szokott kerékpározni, ötödük szinte minden nap biciklire pattan. Viszont nem szeretnek sokat áldozni egy kerékpárra, legfeljebb 10 ezer forintot költenek rá évente, ha új kerékpár vásárlásban gondolkoznak nem mennek 60 ezer forint fölé. Pedig a nem vagy ritkán kerékpározók harmadát a biztonságérzet hiánya tartja vissza attól, hogy gyakrabban kerékpározzon, amit nem csak a több kerékpárút és az autósok nagyobb odafigyelése növelhet, hanem egy megbízható kerékpár vásárlása is – derül ki a Cofidis reprezentatív felméréséből. 

Tovább olvasom »
autóvásárlás, dízel, elektromos autó, felmérés, német és japán autó, szokások

Így veszünk mi álomautót

László Márta

A német és a japán autókat szeretjük legjobban mi, magyarok, választott márkánkhoz viszont meglepően magas arányban vagyunk hűtlenek. Egy nagy múltú nemzetközi autós közvélemény-kutatóval mérte fel a hazai autóvásárlók szokásait a Vezess.hu és az Autó Magazin. Több mint négyezer magyar autóvezető kérdeztek meg. 

Tovább olvasom »
Európa, Európa nap, felmérés, Május 9., remény, uniós tagság

Nagyon is szeretjük Európát mi, magyarok!

László Márta

Egyre jobban érezzük uniós polgárnak magunkat mi magyarok! Az Eurobarometer kutatási eredményei szerint honfitársaink 63 százaléka szeretné, ha ennél is gyorsabb lenne  tagállamok közötti integráció, és kiemelkedően magas azok száma, akik úgy gondolják, hogy az unió demokratikusan működik. Az európaiak nagy része az Európai Unióra jó dologként tekint, az adatok pedig már a 2008-as válság előttiekhez közelítenek.

Tovább olvasom »
állatorvos, felmérés, gazdi, macska, stressz, szokatlan viselkedés

Pánikoló szőrösök

László Márta

Tapasztalta-e már, hogy egy megszokottól eltérő helyzet, esemény miatt cicája viselkedése hosszabb-rövidebb időre feltűnően megváltozott? A Nagy Macskás Felmérés több, mint kétezer válaszadója közül sokan vettek már észre kedvencüknél olyan tüneteket, mint például a karmolászás, a szokatlan vizelés, az étvágy megváltozása vagy az elrejtőzés. Nagyon valószínű, hogy ezek a cicák stressztől, szorongástól szenvedtek! 

Tovább olvasom »
egészség, elhízás, felmérés, fittség, mindennapos testnevelés, sport, veszély

Tudod, mire jó a napi tesi óra?

PP-Eletforma

Továbbra is veszélyt jelent az elhízás az iskolásoknál Magyarországon. Minden negyedik tanuló túlsúlyos, a 10-18 év közötti fiúk majd egyharmada, a lányok több mint húsz százaléka. A közép-magyarországi diákok a legfittebbek, míg az északi megyékben a legkritikusabb a helyzet.

Tovább olvasom »
család, felmérés, gyász, költségek, pénz, temetés

No, és ki fogja eltemetni a nagyit!?

PP-Eletforma

A magyarok harmada gondolja úgy, hogy teljesen saját magának kellene előteremtenie a temetésének költségeit, 44 százalékuk szerint ez mások, az állam, a hozzátartozók vagy az örökösök dolga – derült ki a 4Life Direct biztosításközvetítő megbízásából készült országos reprezentatív kutatásból.

Tovább olvasom »
ágy, békülő szex, felmérés, őszinteség, párkapcsolat, veszekedés, vita

Irány az ágy, jöhet a békítő szex!

László Márta

Gyakran veszekszünk a fogkrémes tubus, a pénz és a mobilozás miatt. Miért és hogyan zördülünk össze a legtöbbet egy párkapcsolatban? A Lovebox.hu legfrissebb felméréséből kiderült, hogy a trehányság, a lustaság, a hiszti, a WC-ülőke és a pénz sokszor kiveri a biztosítékot, és annak ellenére, hogy mindenki szerint az őszinteség a legfontosabb egy kapcsolatban, van, hogy mégis kutakodunk is a másik után! Őrület!

Tovább olvasom »
család, felmérés, idősek, öregkor, orvosi ellátás, temetkezés

Ne féljen mama, nem küldjük otthonba!

Krajcsó Judit

Százból mindössze négy magyar tervezi, hogy idősek otthonában helyezi el hozzátartozóját, ugyanakkor a megkérdezettek fele lehetségesnek tartja, hogy neki majd otthonba kell költöznie – derült ki a 4Life Direct biztosításközvetítő megbízásából készült közvélemény-kutatásból, amelynek eredményét a napokban juttatták el az MTI-hez.

Tovább olvasom »
felmérés, fiatalok, pláza, szokások, vásárlás, webáruház

Nocsak? Uncsi lett a pláza!

László Márta

Harminc százalékkal csökkent a forgalom a nagy bevásárlóközpontokban az elmúlt évtizedben, amit a középiskolások generáltak, ezért egyre több bevásárlóközpont kénytelen bezárni – derül ki az amerikai Quartz, egy 7500 tizenévesen végzett felméréséből. A fiatalok inkább online vásárolnak, és kávézókban beszélgetnek.  

Tovább olvasom »
felmérés, házasság, január, válóper

Ámor is szabira megy januárban

László Márta

Magyarországon évente több mint 20 ezer válást regisztrálnak. Ez azt jelenti, hogy naponta több mint 50 házasság romlik meg és döntenek úgy a párok – vagy legalábbis az egyikük –, hogy kilépnek eddigi házasságukból és beadják a válópert. A Viszony.hu kutatása szerint azonban a válások eloszlásában is létezik a szezonalitás.

Tovább olvasom »
budapest, felmérés, kiállítás, otthon

Otthon, édes otthon

PP-Eletforma

Otthon, szabadság, lehetőség… ez a három szó lett a legnépszerűbb a Fővárosi Önkormányzat és a BVA Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. által 2016. októberében indított rendhagyó közvéleménykutatásban. A Neked mit jelent Budapest? címmel indított felmérés során egy külön erre a célra létrehozott szógyűjtő felület segítségével bárki beküldhette a saját szavát Budapestről.

Tovább olvasom »
boldogtalanság, emlékek, felmérés, közösségi média, lájkolás, online, profil

Mások öröme boldogtalanná tesz?

Krajcsó Judit

A közösségi oldalakon az emberek többsége rosszkedvű vagy ideges lesz amennyiben nem annyi lájkot kap egy bejegyzésére, mint amennyit remélt, és többségük féltékeny, ha a barátaik népszerűbbek, mint ők. A vizsgálatok szerint az emberek irigyek, ha az ismerőseik látszólag boldogabb életet élnek.

Tovább olvasom »
felmérés, hajmosás, kozmetikumok, szépségápolás, szőrtelenítés, tisztálkodás, zuhanyozás

Kiderült, mit csinálnak a nők a zuhany alatt

PP-Eletforma

A magyar nők számára a kellemes illat a legfontosabb szempont, amikor tusfürdőt vásárolnak, utána következik a termék hatékonysága, majd a hidratáló képessége. A terméket igen gyakran használják: a megkérdezett hölgyek több mint 80 százaléka zuhanyozik napi rendszerességgel különböző gélekkel – világított rá a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató reprezentatív felmérése

Tovább olvasom »
család, felmérés, gyerekjáték, karácsony, pénz, társasjátők, télapó, vásárlás

Apu, vedd meg! Idén ezek a legnépszerűbb gyerekjátékok!

PP-Eletforma

Átlagosan 7550 forintért kerül a gyermekeknek szánt ajándék a kosárba karácsonykor. A vásárlási roham a Black Friday és Mikulás között, valamint a szentestét megelőző héten van – a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint. Vajon melyek az idei toplistás játékok? Meglepetés, hogy van közöttük olyan is, amivel még a szülők is szívesen játszottak valaha. Talán még ma is…?

Tovább olvasom »
diéta, egészség, felmérés, kenyér, pékáru, teljes kiőrlésű

Milyen pékáru kerüljön az asztalunkra?

PP-Eletforma

Egyre tudatosabbá válnak a hazai vásárlók a pékáruk vásárlásakor. A többség mindinkább a termékek fajtája alapján választja ki azt, hogy mi kerül otthon az asztalra – derül ki a Jókenyér idén novemberben, 750 fő bevonásával készített, országos, online kutatásából.

Tovább olvasom »
bakancslista, felmérés, magyarország, vágyak

Készül Magyarország bakancslistája

PP-Eletforma

Bálnákkal úszni, maratont futni, bungee jumping, ejtőernyőzés, sarki fény nézés. Tipikus dolgok bakancslistákról. De vajon hogy nézne ki Magyarország bakancslistája? Mire vágynak az emberek? Erről készít felmérést a Meglepkék.hu.

Tovább olvasom »
felmérés, férfiak, nők, online, változó szokások, vásárlás

Lebuktak a pasik!

PP-Eletforma

Magyarországon az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 milliót – derül ki a GKI Digital felméréséből. A vásárlók 47 százaléka férfi, ami igen csak meglepő, hiszen a férfiakról mindenki tudja, hogy szükséges rosszként élik meg a vásárlást. De nem online.

Tovább olvasom »
cipő, csontok, divat, felmérés, férfi, lábméret, vásárlás

Egyre nagyobb lábon élünk?!

PP-Eletforma
Ismerünk olyat, akinek 46-osnál nagyobb a lába? Hol vásárolunk, és mik a legfontosabb cipővásárlási szempontok átlagos és nagyobb lábmérettel? Halmozzuk a cipőket vagy csak akkor vásárlunk újat, ha az előző már tönkrement? Az Oversize.hu friss felmérése többek közt ezekre a kérdésekre kereste a választ, és olyan érdekességeknek is utánajárt, hogy mikor készült az első igazi pár cipő.
Tovább olvasom »
ár, felmérés, ingatlan, lakásvásárlás, otthon

Erre kíváncsiak a lakásvásárlók!

PP-Eletforma

Legyen feltüntetve az ár, az állapot, a szobaszám, a fűtési mód: ezek a legfontosabb elvárások, az online ingatlanhirdetésekkel kapcsolatban – derül ki az egyik legnagyobb pénzintézet felméréséből. Az ingatlanirodához fordulók alaposabb tájékoztatást, nagyobb lakáskínálatot, személyes ügyintézést várnak, illetve segítséget a papírmunkában. Végül pedig nem is azt az ingatlant veszik meg, ami miatt a közvetítőhöz fordultak.

Tovább olvasom »
ágy, felmérés, könyv, olvasás, online társkeresés, szex, újság

Jobb az ágyban, aki olvas

László Márta

A hírek, a klasszikusok, a szakmai lapok és a krimi érdekel minket a legjobban. A férfiak a szakmai újságok és a napilapok mellett az autós magazinokat forgatják a legtöbbet, a nők viszont a klasszikus és a romantikus regényeket kedvelik a leginkább a hírek és a női magazinok után – derült ki a Lovebox.hu online társkereső friss felméréséből.

Tovább olvasom »
elégedetlenség, felmérés, ingatlancsere, költözés, rossz szomszédság

Na, ezért költözünk mi!

László Márta

Kit mi visz rá arra, hogy elköltözzön? Ezt vizsgálta az egyik legnagyobb pénzintézet az egyik marketingkutató céggel Magyarországon. Az felmérésből egyebek közt kiderül, hogy az addigi otthonnal való elégedetlenség az egyik legfontosabb oka annak, hogy szedjük a sátorfánkat.      

Tovább olvasom »
érdekesség, étkezés, felmérés, mobiltelefon, szokások, vendéglátás

Még evés közben sem bírunk magunkkal!

Krajcsó Judit

Furcsa dolgokat művelünk még evés közben is. Például a Z generáció 80 százaléka okostelefonját nyomkodja vacsora közben, míg a 30 év felettiek inkább beszélgetnek a közös étkezés során. De a földre ejtett ételt sem illetlenség felszolgálni – derült ki egy kutatásból. Amúgy nagyon vendégszeretőek vagyunk…

Tovább olvasom »
életstratégia, felmérés, generáció, nyugdíj, öngondoskodás, takarékosság

Kinek lesz itt nyugdíja?

PP-Eletforma

Drasztikus változásokat tapasztalhatunk az élet minden területén, a 20. század átformálta az emberek látásmódját, igényeit. Több változást élünk meg egy emberöltő alatt, mint korábban generációkon keresztül. A Groupama Biztosító legfrissebb, országos, reprezentatív kutatása megmutatta, milyen változást eredményeztek a magyar társadalomban ezek a folyamatok, hogyan változtak az egymást követő generációk életstratégiái.

Tovább olvasom »
egyenjogúság, felmérés, férfi, iroda, munkahely, nő, vezetők

Meglepő? Még a nők is férfi főnökre vágynak

Krajcsó Judit

A munkavállalók hatékonyabbnak tartják a vegyes összetételű csapatokat, beosztottként ugyanakkor még nőként is szívesebben dolgoznak férfi irányítás mellett – derült ki a Randstad Workmonitor legfrissebb felméréséből. Nemcsak a karrierépítés, a fizetés terén is hátrányban vannak a nők, a legnagyobb különbség a vezető pozíciókban mutatkozik.

Tovább olvasom »
ajánlás, felmérés, kerekesszékesek, Kézmosás Világnapja, mosdó, mozgássérült

Tudsz te kezet mosni?

László Márta

Semmelweis Ignác óta tudjuk, mekkora jelentősége van a kézmosásnak a betegségek megelőzésében. Ma is, még az Európai Parlament strasbourgi székhelyének mosdóiban is falragaszok mutatják be, mit kell pontosan tenni? De mi van azokkal a kerekesszékesekkel, akik pontosan tudják, hogyan kell hatékonyan kezet mosni, de mégsem tehetik, mert nincs számukra megfelelő akadálymentesített kézmosóhely?   

Tovább olvasom »
biológia, család, felmérés, gyerek, játék, tudomány, vásárlás

Hihetetlen, de most ezek a legmenőbb gyerekjátékok

Krajcsó Judit

A közkedvelt Activity és a Gazdálkodj okosan társasjátékok mellett a legtöbb magyar szülő olyan játékokat vásárol, ami hozzájárul a gyermek szellemi fejlődéséhez, és ami a természettudományokhoz kapcsolódik. Egy friss felmérésből az is kiderül, hogy a 14 éven aluliak a biológia és a földrajz iránt érdeklődnek leginkább.

Tovább olvasom »
felmérés, külföld, párkapcsolat, szeretkezés, szex, társkeresés

Hol szeretkezünk a legtöbbet?

Krajcsó Judit

Kedvenc szavunk a szexre a szeretkezés, ha pedig külföldre utazunk, akkor Németországban, Horvátországban és Ausztriában szeretkezünk a legtöbbet. Na de mégis hányszor? – ez is kiderült egy legutóbbi felmérésből.

Tovább olvasom »
bor, felmérés, fogyasztás, GfK, háztartás, ízlés, kereskedelem, szokás

Gazdag vagy? Akkor vörösbort és rosét iszol!

PP-Eletforma

A bor népszerű – széles vásárlókörrel rendelkezik Magyarországon. Az otthoni fogyasztás az idei év első felében stabil volt, és ugyan ritkábban, viszont alkalmanként több bort vásároltunk az előző év hasonló időszakához képest. A háztartások átlagosan mintegy 7900 forintot költöttek januártól júniusig. Az értékesítésben legnagyobb súlya a hipermarketeknek és a diszkontoknak van. A GfK háztartások fogyasztását monitorozó adatai szerint a borvásárlás ténye nagyban függ a háztartás jövedelmi szintjétől.

Tovább olvasom »
felmérés, fürdés, fürdőszoba, párkapcsolat, szokások, sztárok, vízfogyasztás

Mit keres Csányi Sándor a fürdőkádamban?

Krajcsó Judit

A magyarok 40 százaléka szívesen fürdik vagy zuhanyzik együtt párjával, leginkább a 18-25 évesek szeretik a közös vizes pillanatokat. Az ismert emberek közül Dukai Reginát és Istenes Bencét látnánk a legszívesebben fürdőkádunkban. De van, aki inkább Csányi Sándort…

Tovább olvasom »
elittárs, felmérés, párkapcsolat, sorozat, szappanopera

Fütyülnek a Mátyás térre és Csillagkútra a párkeresők

László Márta

Minden harmadik magyar egyedülálló szerint veszít a vonzerejéből az a férfi vagy nő, aki követi a Mátyás király téren vagy a Csillagvirág Klinikán történteket. Egy friss felmérés eredményei erre a szomorú tényre hívták fel a figyelmet. Az Elittárs 715 magyar egyedülálló válaszai alapján vizsgálták, hogy befolyásolják-e a televízióban követett sorozatok a szerelmi életet és a társkeresést. Az eredménye pedig, hogy igen: átlagosan a válaszadók 54 százalékának jobban felkelti az érdeklődését egy olyan egyedülálló, aki ugyanazokat a sorozatokat kedveli, mint ő.

Tovább olvasom »
bevétel, felmérés, projektor, sportközvetítés, vendéglátósok

Jobb ízű a sör, ha mindnyájan meccset néznek

PP-Eletforma

Egy friss hazai kutatásából kiderült, milyen előnyei származhatnak a vendéglátóipar szereplőinek, ha olyan nagy nemzetközi sportesemények, mint a riói játékok vagy a világ- és Európa-bajnokságok közvetítéséhez projektort használnak. A vendéglátóhelyek üzemeltetőinek körében idén nyáron végzett felmérés a sportrendezvények nyilvános sugárzásával kapcsolatos szokásokról számol be.

Tovább olvasom »
csók, esküvő, felmérés, házasság, online, párkapcsolat, randi, szex

Szex az első randin

Krajcsó Judit

Már egy-két levélváltás vagy telefonbeszélgetés is elég ahhoz, hogy randevúra menjünk valakivel. Az első randin általában jöhet az első csók, minden ötödik online társkereső szerint pedig a szex is – derült ki a Lovebox.hu legfrissebb felméréséből. Szerintetek a nők vagy a férfiak bújnának hamarabb ágyba?

Tovább olvasom »