Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több
2016. január 14. 09:00 | PP-Eletforma

VÁLTS ÉLETFORMÁT!

Mit tehetünk a stresszes és hizlaló menedzserszokások ellen?

Szoros határidők, hatalmas felelősség, magas elvárások és kevés alvás: ha éveken keresztül ez a rutinod, még ma kezdj el változtatni! A rendszertelen életmód és étkezés ugyanis előbb-utóbb munkánk és egészségünk hátrányára is válhat! Az év eleje pedig különösen jó időpont egy új és sikeres életmód elkezdésére! Vágj bele!

Menedzsernő nadrágkosztümben, hóna alatt fekete dosszié, a fej nem látszik, Kép: pixabay

Kép: pixabay

Mindannyiunk életében vannak olyan napok, sőt, hetek, amikor a rengeteg munka miatt még arra sincs időnk, hogy napi háromszor, nemhogy ötször étkezzünk. Bekapunk gyorsan egy szendvicset, vagy péksüteményt, aztán rohanunk is tovább, este pedig kifosztjuk a hűtőt. A rendszertelen étkezésnek azonban hosszútávon komoly negatív hatásai is lehetnek. Jó ha tudod, a “menedzserbetegségek” nemcsak a túlterhelt felsővezetőknél fordulnak elő, hanem a szellemi munkát végzők és rendszertelen életmódot folytatóknál is!

Nassolás és alkalomszerű étkezés? Ugye ismerős?

A leggyakoribb káros szokások közül az egyik az, hogy nem azért eszünk, mert éhesek vagyunk, hanem azért, hogy levezessük, oldjuk a feszültséget és egy kis örömet okozzunk magunknak. A számítógép melletti nassolás közben észrevétlenül, pillanatok alatt sok-sok kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, és mivel nem mozgunk eleget, a pluszkilók lassan, de biztosan megjelennek.Ha végre van időnk enni egy stresszes nap végén, akkor a késői vacsora általában kiadós, és nem számoljuk a kalóriákat. Egy elhúzódó üzeti vacsora, pár korsó sör a nap végén, a hűtő kifosztása egy éjszakába nyúló munkanap után – az elhízás előszobája.

Salátákat, kenyeret evő nő, Kép: pixabay

Kép: pixabay

Tudatosítsuk, mit és mikor eszünk!

Akár össze is írhatjuk a nap végén, hogy mikor és mennyit ettünk – nem lesz kellemes elfoglaltság, de megéri! Az új étrend összeállításához nyugodtan kérjük egy dietetikus segítségét. Ha megvan, legyünk erősek, és tartsuk magunkat hozzá! Ha lehet, ne hagyjuk ki a főétkezéseket – így nem fog ránk törni délután a farkaséhség. Csak akkor együnk, ha tényleg éhesek vagyunk!

Munka, határidők, túlterheltség? Fontos, hogy jól osszuk be az időnket!
Vizsgáljuk felül az időbeosztásunkat is, ha kell! Lehet, hogy hatékonyabban, rövidebb idő is alatt el tudjuk végezni ugyanazt a munkát, és nyerhetünk magunknak egy-két órát. A nassolás helyett próbáljunk ki más stresszcsökkentő módszereket, mint például a torna-, vagy relaxációs gyakorlatok, rövid meditáció. Természetes, hogy a hosszú munkanapok végén már egyáltalán nincs erőnk ahhoz, hogy megerőltető testmozgást végezzünk. Az étkezés mellett ez a legfontosabb,  de nem kell feltétlenül cross-fit edzéseken teljesíteni, vagy 10 km-t lefutni egy 10 órás munkanap után – egy kíméletesebb jógaóra is átmozgatja az izmokat, segít lelazulni és feltölt energiával. Ha elszántuk magunkat az életmódváltásra, felejtsük el a kifogásokat, és kezdjuk el ma a változtatást!

Hozd magad lendületbe!
Az egészség megőrzésében, az aktív és teljes élet megvalósításában az egészséges táplálkozás sokat segíthet. Ennek egy része fedezhető a Manager Activ csomagban található gyümölcs és zöldséglevekkel. Különös figyelmet szenteltek a stresszes, rohanó életmód miatt a szív és érrendszer védelmét, az immunrendszer támogatását szolgáló vitaminoknak, ásványi anyagoknak!

A döntés után erősítsd meg az akaraterődet! 

 

kulcsszavak:

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Test és lélek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!