Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több
2016. február 15. 09:00 | PP-Eletforma

ELVONÁS

Így böjtölj éhezés nélkül!

Szerda óta böjtölünk,megtisztulunk,és önkéntesen lemondunk valamiről. A szakember szerint azonban tegyük mindezt nagyon óvatosan, és fokozatosan, a hiánytünetek elkerülése érdekében. De van, akinek tilos akár csak egy napig is böjtöt tartani!

A negyvennapos böjt szerdán kezdődött, a keresztények ilyenkor a húsvétra, Jézus feltámadásának ünnepére készülnek. Az egyház mára enyhített a böjti szabályokon, de hamvazószerdára és nagypéntekre szigorú böjtöt ír elő. A 18 és 60 év közötti hívek csak háromszor étkezhetnek és egyszer lakhatnak jól.

A fehérjét olajos magvakkal is pótolhatjuk Kép: Pixabay

E két napon és nagyböjt többi péntekén az egyház arra kéri 14 évesnél idősebb tagjait, hogy a böjti fegyelem részeként ne fogyasszanak húst. A kérés mögött az a mélyebb meggyőződés áll, hogy a böjt, az áldozatvállalás segíti a hívő embert lelkileg egyesülni az igazi áldozattal, Jézus Krisztussal.
A böjt önkéntes lemondás valamiről, de az nem egyenlő az éhezéssel. A hiánytünetek elkerülése érdekében fontos odafigyelni a fehérje és a vas pótlására, ez utóbbi például megtalálható a céklában, vagy az élesztőben.
A hús elhagyását másfajta állati eredetű ételekkel, túróval, sajttal, tojással lehet pótolni. Aki ezeket is kiiktatja, és egyfajta vegán étrendre tér át, az hüvelyes zöldségekkel, például babbal, csicseriborsóval, olajos magvakkal pótolhatja a szervezetnek szükséges mennyiségű fehérjét – hangsúlyozta az M1 aktuális csatorna vasárnapi műsorában Muzsnai Bernadett dietetikus.

Felhívta a figyelmet arra, hogy – és ezt a vallások is komolyan veszik – a 14 éven aluliaknak, időseknek, várandósoknak, szoptatós kismamáknak, krónikus betegeknek nem ajánlott a böjt.
A böjtnél, de a vallástól független tisztítókúráknál is fontos a fokozatosság elve. A szervezetnek az azonnali megvonás nem tesz jót, ezért ajánlott fokozatosan – az adagok csökkentésével, és előbb a zsírosabb, egészségtelenebb ételekről való lemondással – elkezdeni az ilyen kúrákat – emelte ki a dietetikus, hozzátéve: aki tisztítókúrába, méregtelenítésbe kezdene, forduljon szakemberhez.

Lomhává tesz a szalonna!
A reggeli napunk legfontosabb étkezése. Több szempontból is. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezetünk sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnánk, hogy nincs is szükségünk az éjszaka energiára, hiszen alvás közben úgysem csinálunk semmit, de ez nem így van.
kulcsszavak:

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Test és lélek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!