Cikk nyomtatása | Hozzászólások (5) |
| Több
2011. november 10. 18:19 | PP-Eletforma

SPORT

Hátfájás ellen biciklizés, megfázás ellen úszás!

Ha valami fáj, akkor legszívesebben lefeküdnénk, és ki sem kelnénk az ágyból. Pedig talán jobban tennénk, ha elmennénk futni.    

Megfázás ellen úszás

Attól függően, hogy milyen komoly fertőzés támadta meg a szervezetünket, elmehetünk akár az uszodába is. Ha csak egy enyhe náthától szenvedünk, nyugodtan úszhatunk, természetesen nem szabad megerőltetni magunkat, és vigyázni kell, nehogy kihűljünk. Ennek ellenére azonban jót tesz, hiszen a szervezet öngyógyító folyamatai felgyorsulnak tőle.

Ha azonban a nátha mellé duzzadt nyirokcsomók is társulnak, esetleg még be is lázasodunk, semmiképpen ne menjünk sportolni. Aki antibiotikumot kap az orvostól, az is inkább maradjon otthon, nehogy sokáig tartson a fertőzés.

Fejfájás ellen futás

A mozgás kilazítja a megfeszült izmokat, a friss levegő oxigénnel látja el az agyat, így csökkenhet a fájdalom. Nem csak a futás lehet jó ilyen esetekben, de a séta, a biciklizés, az úszás is.

Migrén esetében a testnek inkább nyugalomra van szüksége, úgyhogy egy roham alatt soha ne induljunk sportolni. Erre a betegségre is jó azonban a mozgás, aki rendszeresen sportol, reménykedhet benne, hogy ritkábban éri el a görcs, és az intenzitása is kisebb lehet. A kosárlabda, tenisz nem kifejezetten a migrénesek edzése, az ilyen terhelések elősegíthetik a betegség kialakulását.

Hátfájás ellen biciklizés

Bizonyos esetekben segíthet a sport, hiszen a hátizomzatba több vér áramlik, ez pedig lazítja a feszüléseket. Ha nincs komoly panaszunk, három, négy nap pihenés után megpróbálhatunk mozogni egy keveset, ez lehet biciklizés, aerobic, úszás, persze minden csak óvatosan. Fokozatosan növeljük a terhelést, de ha az edzés utáni huszonnégy órában erősödik a fájdalom, lassítsunk.

Izomláz ellen séta

Ha izomlázunk van, ne erőltessük tovább magunkat, ilyenkor ne teniszezzünk, kosarazzunk, síeljünk, inkább sétáljunk, ússzunk, fussunk. A mozgástól vér áramlik az izomzatba, így az anyagcsere gyorsabban eltüntetheti a fájdalmat.

Hasfájás ellen jóga

Aki komolyan műveli a jógát, tudja, hogy vannak olyan az ászanák,-azaz pozíciók, melyek nagyon jó hatással vannak a hasra, az izmokra és belekre. Ezeket persze nem lehet egyik percről a másikra elsajátítani, de ha folyamatosan műveljük ezt a sportot, sok kellemetlenséget orvosolhatunk.

kulcsszavak:

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

csabi3
2012-12-24 - 13:27

úgy gondolom az úszás az összes említett problémára a legjobb megoldás!

kemenes
2012-12-24 - 13:31

Úgy gondolom, hogy az úszás minden említett problémára kiváló megoldás!

phil
2012-12-26 - 20:20

ti biztos egy úszóklubból jöttetek!:) én egyszer valami melegítő övet próbáltam ki hátfájásra, ami nagyon bejött…

phil
2012-12-26 - 20:21

megvan, thermacare néven fut(ott)

johanna84
2013-01-02 - 16:55

igen még mindig thermacare néven fut, ez a hőterápiás öv! Én is használtam régebben, tényleg nem rossz!


Cikk nyomtatása | Hozzászólások (5) |
| Több

Test és lélek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!