Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2016. február 08. 09:00 | PP-Eletforma

megelőzés

A 4 leggyakoribb sportsérülés – így kerülheted el!

Akár az edzés közben szerzett sportsérülések, akár csak egy esés komoly zúzódásokat, bevérzéseket és erős fájdalmat okozhat. Dr. Dobos Márta, az Oxygen Medical ortopéd orvosa a friss sérülések természetes kezelési lehetőségeire hívta fel a figyelmet.

Mely ízületek a legsérülékenyebbek?

1. Térd
A térdízület sokkal sérülékenyebb, mint gondolnánk. Leggyakoribb a meniszkuszok sérülése, vagyis annak a két „párnának” a szakadása, amelyeknek legfontosabb feladata az ütközés csillapítása. Ha csak kicsi a szakadás, 3-6 hét alatt magától is meggyógyulhat, súlyosabb esetben azonban műtétre lehet szükség. Különösen röp- és kézilabda, valamint síelés közben ajánlott a fokozott óvatosság.

Fontos a bemelegítés! Kép: Pixabay

2. Boka
A boka ízülete nagy terhelésnek van kitéve, hiszen egész testsúlyunkat hordozza. A ránduláshoz akár egyetlen rossz lépés is elég. Ilyenkor az oldalsó ínszalag húzódik meg, sőt súlyosabb esetben akár el is szakadhat. A boka ízületeire különösen focizás, kosárlabdázás és röplabdázás közben ajánlatos vigyázni.

3. Csukló
Amikor megbotlunk, szinte reflexszerűen magunk elé kapjuk a kezünket, hogy az esés erejét tompítsuk. Így azonban a kezünkre esünk és megsérülhet a csuklónk. A leggyakoribb sérülés a hüvelykujj alatti sajkacsont repedése vagy törése, és az ínszalag rándulása is. A csukló szempontjából különösen veszélyes sportoknál (küzdősportok, röplabda, tollaslabda, görkorcsolyázás, gördeszkázás) viseljünk csuklóvédőt. Fontos tudni, hogy az orsócsonttörés is nagyon gyakori baleset.

4. Váll
A váll esetében gyakori a ficam, és előfordulhat az úgynevezett rotátorköpeny sérülése is, amely négy kisebb, a vállízület rögzítését szolgáló izmot foglal magába. Csak akkor ajánlatos a váll izmait erősen megmozgató sportba kezdeni – mint a tenisz, a röp-, a kézi- és a vízilabda – ha elég erősek az ott található izmok.

Körültekintéssel megúszhatók a sérülések

Sokan edzés körben sérülnek meg és emiatt éppen arról kell lemondaniuk, ami fontos nekik: a mozgásról. Holott néhány szabály betartásával elkerülhetjük, vagy utólag enyhíthetjük a következményeket.

  • Legyünk óvatos az edzéssel! Ha izomlázunk van, inkább ússzunk (bár vállsérülés esetén ez nem ajánlott) vagy keressünk egy kevésbé megterhelő csoportos órát!
  • Minden edzés elejét kezdjük bemelegítéssel, így kisebb a sérülésveszély és fejezzük be nyújtással, így elejét vehetjük az izomláznak.
  • Ha túlhajtottuk magunkat és ezért vannak fájdalmaink, fokozzuk a vérkeringést, mert ezzel felgyorsíthatjuk a regenerációt. Ilyenkor jön legjobban a szauna és a masszázs, de csak akkor, ha nincs akut sérülésünk. Ha mégis van, az első időben csak pihentetjük, felpolcoljuk a sérült végtagot, és óránként 5-10 percig jegeljük.
  • Természetes gyulladáscsökkentők, antioxidánsok találhatók az almaecetben, a meggylében, a kurkumában, a gyömbérben, a halolajban és egyes magnézium- és más ásványi anyag tartalmú pezsgőtablettákban.

Természetes orvosi megoldás

Azoknak, akik hatékony megoldásra vágynak és gyorsan szeretnének túllendülni a sérülés okozta állapoton, érdemes kipróbálniuk az alternatív lehetőségeket. Magától értetődő, hogy a fájdalom csökkentése és a sérülés gyorsabb gyógyulása nagyfokú javulást eredményez az életminőségben. Szakemberek szerint nagyon jó hatást lehet elérni a fájdalomcsökkentésben és a mozgástartomány visszaállításában az orvosi kollagén használatával.

Sportsérülés: porckopás fiatalon
Itt a jó idő, sokan ilyenkor kezdünk újra sportolni, hogy a strandszezonra formába lendüljünk. Ha hosszú kihagyás után hirtelen vágunk bele egy újfajta edzésbe, az ízületeink könnyen megsérülhetnek. Hogyan kerülhetjük el a sportsérülést, mit és hogyan sportoljunk, ha már fáj? Íme néhány praktikus tipp az Ízületőr szakértőitől.

A természetes hatóanyagokat alkalmazó terápia nem más, mint a fiziológiai állapotot helyreállító orvoslás, melynek alapja a legmodernebb molekuláris kutatások eredménye. A kezelés tulajdonképpen egy injekciókúra, amelynek ampullái klinikai vizsgálatokkal bizonyított, hatékony megoldást jelentenek az ízületi fájdalomcsillapításban. Az ampullák speciálisan előállított kollagént és olyan segédösszetevőket tartalmaznak, amelyek gyors és hatékony javulást biztosítanak. A készítményeket testtáj és a fájdalom jellege szerint fejlesztették ki, így hatékonyabb, specifikus terápiát tudnak nyújtani – hangsúlyozza dr. Dobos Márta, az Oxygen Medical ortopéd orvosa. – Az orvosi kollagén másik nagy előnye, hogy nincs ismert mellékhatása és szinte fájdalommentes, bárki által jól tolerálható.

 

 

 

 

 

 



Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Test és lélek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!