Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2017. március 30. 19:00 | PP-Eletforma

HIRDETÉSEK

Trükkök a lakásbizniszhez

Átlagosan 3-6 hónapot töltenek el a megfelelő ingatlan kiválasztásával a hazai lakásvásárlók. Az eladó ingatlanok hirdetéseit sokszor érdemes fenntartásokkal kezelni. Bizonyos szófordulatok árulkodók lehetnek, esetleg pont a legfontosabbak maradnak ki a szövegből. Sok felesleges utazás, lakásnézegetés megspórolható, ha az ember figyel!

Az OTP Ingatlanpont összegyűjtött néhány példát, milyen szavak, kifejezések esetén érdemes mindenképpen visszakérdezni az eladónál!

  • Kiváló közlekedés éjjel-nappal: Fontos szempont, hogy a tömegközlekedési eszköz a közelben legyen, de nem mindegy, hogy az éjszakai járat a lakás ablaka alatt jár-e folyamatosan?

    Nappali, Kép: pixabay

    Kép: pixabay

  • Fiataloknak ajánlott: Ez több kockázatot is rejt. Az eladó gondolhatja, hogy a fiatalok szívesen laknak nyüzsgő, hangos helyen. Ez azonban nem jelenti egyben a folyamatos zaj és éjszakai élet iránti igényt. Feltételezheti azt is, hogy a fiatalok kompromisszumkészebbek, a sokkal rosszabb állapotú lakást is megveszik.
  • Egyedi kialakítású lakás: Gyakran leválasztással létrehozott lakások. Az egyes helyiségek teljesen új funkciót kapnak, a tervezéssel a legjobb belsőépítészek sem boldogulnak egykönnyen. Tipikus példa az ablaknélküli hálófülke, a háztartási gépek nélküli konyha, a pár négyzetméteres kisterek, vagy a galériabeépítés, amely az amúgy is limitált teret tovább szűkíti.
  • Panoráma: A panoráma talán a legellentmondásosabb kifejezés a hirdetésekben, hiszen önmagában a kilátás léte nem jelenti azt, hogy a látvány feltétlenül szép is. Sajnos az is előfordul, hogy a kilátásról készült fotót nem az ingatlan ablakából vagy a kertből fotózzák, hanem az erkélyről kihajolva, extrém esetben egy fa tetejéről vagy létrán állva.
    Ismét a földszintes a menő!
    Bár a múlt század elejéig földszinti lakásban élni kiváltság volt, a lakásvásárlási szempontok változásával veszített presztízséből az utcaszint. Ez a tendencia az árakban is jelentkezett. Az építtetők különböző módszerekkel igyekeznek feldobni ezeket az ingatlanokat – bár van néhány olyan előnyük, ami továbbra is keresetté teszi őket a piacon. Vidéken ráadásul két okból is sokkal jobban szeretik a földszinti lakásokat.
  • Patinás épület: Bár a XIX. században épült bérházaknak építészettörténeti jelentőségük van, kialakításban és állapotban számos hátulütőjük lehet. Ebben a korszakban a lakóknak teljesen más igényeik voltak. A lakások elosztása sokszor teljesen más, mint ma. A nagypolgári lakások belmagassága például akár 4-5 métert is elérheti, amely fűtése-hűtésé is igen költséges. A több mint 100 éves épületek jó része régen nem esett át felújításon, az épületgépészet és a nyílászárók állapota erősen kétséges lehet.
  • Valami közelében / néhány perce valamitől: a „közelében” kifejezés nem ugyanazt jelenti gyalog, autóval, vagy tömegközlekedéssel. Tulajdonképpen még a külvárosok is belváros-közeliek valamilyen értelemben. Előfordul, hogy a néhány perc távolság csak Usain Boltnak menne, vagy rosszabb esetben légvonalban értelmezendő.

Fontos leszögezni, hogy a hiányosan, rosszul kitöltött ingatlanhirdetés még nem feltétlenül feltételez rossz szándékot. Olykor csak az eladó laikusságából, hiányos információiból adódik. Az ingatlanok többségét magánszemélyek hirdetik, márpedig a statisztikák szerint idehaza egy ember életében alig 3-4 alkalommal vesz részt ingatlan-eladásban – hivatkozik a statisztikai adatokra az OTP Ingatlanpont.  A közvetítők igyekeznek már a hirdetésben valós képet adni az ingatlanról, hiszen náluk még inkább igaz, hogy az idő pénz. Ellenkező esetben a hitelességüket tennék kockára, vélik a vállalat szakértői.

 



Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Otthon

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!