Cikk nyomtatása | Hozzászólások (6) |
Megosztás:
2010. április 23. 16:21 | PP-Eletforma

ÖTLETEK

Jó tudni! – A tésztafőzés aranyszabályai

A tészta boldoggá tesz! A szénhidráttartalmú ételek fogyasztása jót tesz a közérzetünknek és immunrendszerünknek. Könnyen emészthetőek, gyorsan felszívódnak, és élettani szempontból is elengedhetetlen tápanyagokat-vitaminokat, ásványi anyagokat, rostokat tartalmaznak.

Emellett tartósan megemelik a vércukorszintet, ezáltal hosszú távon energiaforrást biztosítanak mind a fizikai mind a szellemi munkához.

De azt, hogy melyek a tésztafőzés aranyszabályai, talán kevesen tudják. Most segítünk néhány ötlettel!

  •  Azt jó tudni, hogy a főzési idő a tészta típusától függően változik. Ha frissen gyúrjuk, elég, ha egy-kettőt forr, ha száraz tészta, akkor tovább kell főzni. A víz felszínére „felbukkanó" tészta már nem igényel további forralást, a száraztészták esetében azonban érdemes egy-egy darabot közben kettévágni, megkóstolni. Amennyiben a közepén fehér csík látható a tészta még kemény és „nyers".
  • Tapasztalat szerint a tészta a súlyához képest legalább tízszeres mennyiségű vizet igényel, s csak így dagad megfelelőképpen. Tehát egy csomag (500 g) tésztát 5 liter vízben érdemes elkészíteni.
  • Akkora edényt válasszunk, hogy a tészta kényelmesen elférjen benne, és könnyen keverhető legyen, „dagadás" közben is.
  • Amikor a víz eléri a forráspontot, adjunk hozzá egy kanál olajat és sót. A tészta az olaj miatt nem ragad össze.
  • A megfőtt tésztát tésztaszűrővel könnyen kiszedhetjük, mivel felszáll a víz színére. A kiszedett tésztát jól rázzuk le, s amikor a fölösleges víz lecsurgott, néhány pohár hideg vizet öntsünk rá. Kihűteni nem szabad. A leszűrt tésztát külön edénybe gyűjtsük, melybe előzetesen felmelegített olajat teszünk.

 

 

kulcsszavak:


Cikk nyomtatása | Hozzászólások (6) |
Megosztás:

Otthon

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!