Facebook hozzászólás
413

Így porszívózunk mi!

Mikor, hogyan, mennyi ideig és milyen gyakran – többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a valaha volt legátfogóbb felmérés a porszívózásról. Gondolta volna, hogy a Dél-Koreában porszívóznak a legtöbbet, hogy Kínában a legkésőbb és Brazíliában a legtovább?

Kínában a legkésőbb, Norvégiában akár meztelenül is – Kép: SXC

A Svédországtól Oroszországon és Japánon át Mexikóig 23 országot felölelő vizsgálatból kiderül, hogy a heti rendszerességű és nem túl hosszú ideig tartó porszívózás az általános. Vannak azonban színes kivételek. Míg a 28 000 megkérdezett alig 3 százaléka porszívóz naponta többször, 13 százaléka pedig csak naponta egyszer, addig a dél-koreaiak 29 százaléka legalább egyszer, 11 százaléka egy nap akár többször is összeszívja a port otthonában. Azt, hogy mennyire nem szánunk sok időt a porszívózásra, jól mutatja a porszívózásra fordított idő mennyisége is. Az Electrolux felmérésének eredménye szerint tízből kilencen kevesebb, mint egy órát porszívóznak, sőt 43 százalék alig 30 percet szán az egész műveletre. Dél-Korea ebben a kérdésben is kitűnik: amilyen gyakran porszívóznak a helyiek, olyan kevés időt töltenek el egyszerre a feladattal. Ők, illetve japán társaik 68-68 százaléka kevesebb, mint 30 percet szán a takarításra. Az ázsiai országokkal szemben Brazíliában és Portugáliában vannak a legtöbben, akik akár két órát is elporszívózgatnak.

A milyen gyakran és mennyi ideig kérdések után az is érdekes, hogy mikor porszívóznak a legtöbben. Legjellemzőbben a reggeli órákban (38%) kerül elő a porszívó, minden negyedik esetben délután (28%), és csak a legritkábban este (9%). A reggeli porszívózás szokása a latin-amerikai országokban a legjellemzőbb, tízből nyolcan korán szeretik letudni a feladatot. Velük szemben a kínaiak inkább estére hagyják a műveletet: 16 százalékuk este, sőt 11 százalékuk egyenesen éjszaka porszívóz.

A mennyiségi kérdések mellett a hogyan kérdéseire is kitért a felmérés. A vonatkozó válaszokból kiderül például, hogy 36 százalék zenehallgatás közben porszívóz. Különösen szeretnek zenei aláfestésre takarítani Kolumbiában (67%) és Mexikóban (66%). Finnországban (11%) és Norvégiában (11%) azonban alig jellemző ez a szokás. Ha zenét nem is hallgatnak, a skandináv országokban a globális átlagnál gyakoribb az, hogy meztelenül porszívóznak. Míg a 23 ország válaszadóinak átlagosan 2 százaléka takarít ruha nélkül, addig Norvégiában 3,7, Svédországban és az Egyesült Államokban 3, Kanadában 2,6, Finnországban 2,5 százalék a meztelenül porszívózók aránya. Nem csak a nemzetek, de a nemek között is látványos különbség mérhető a kérdésben: míg a férfiak 2,5 százaléka szokott meztelenül porszívózni, addig a nőknek csak 0,6 százaléka takarít ruha nélkül.  A többség (69%) egyébként a hétköznapi viseletet preferálja, igaz a Dél-Koreaiak itt is kicsit kilógnak a sorból. 76 százalékuk melegítő ruhában szeret porszívózni.

Házipraktikák – az allergénmentes otthonért
Az egyik legfőbb allergiakiváltó tényező a házi poratka. Ha porszívózunk, még nem oldottuk meg a kérdést, az ágyneműben is ott van. A gyerek kedvenc plüssállataiban is ott bujkál. Mit tehetünk?

A fentieken túl az Electrolux kutatás a készülékek vonatkozásában is feltett néhány érdekes adatot szolgáltató kérdést. Kiderült például, hogy minden másnál zavaróbb tud lenni a porszívó zaja: a megkérdezettek 37 százaléka minősítette a készülékek hangosságát idegesítőnek, közel kétszer annyian, mint ahányan a gyenge szívóerőre panaszkodtak. Brazília, Thaiföld és Dél-Korea válaszadóit bosszantja leginkább a zaj, míg az Ausztráliában, Oroszországban és Norvégiában megkérdezettek panaszkodtak erre a legkevésbé. További érdekesség, hogy a nőket és a fiatalokat jobban irritálják a zajos készülékek, mint amennyire a férfiakat és idősebbeket zavarják. Bár a zajt tartják többen zavarónak, egy új porszívó vásárlásánál mégsem a hang lenne a fő szempont. 30 százalék a szívóerő, 16 százalék az energiafelhasználás, 15 százalék a minőség és tartósság szempontjait mérlegelve választana új készüléket.

„Bár a kutatásban szerepel néhány olyan adat, amire többen felhúzzák a szemöldöküket, ez nem pusztán egy vicces statisztika. A porszívózással kapcsolatos fogyasztói attitűdök ismerete teszi lehetővé, hogy a vásárlói igényekre reagáló innovatív készülékeket alkothassunk.” – emelte ki Henrik Bergström, az Electrolux kiskészülékek üzletágáért felelős vezetője.

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Stílusos női cipők a trendek tükrében

Ahogy az évszakok változnak, úgy változnak az irányzatok - ideértve a legújabb női cipőket - és a trendek is. A…

Válassza Sherlock Holmes pipáját!

Gyakran úgy gondolunk a pipázásra, mint egy divatjamúlt tevékenységre, amely az előkelő urak ráérős szenvedélye,…
1 / 3 453

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!