Facebook hozzászólás
379

Vigyázat! Sötétedés után gyakrabban durrannak a gumik!

Tízből négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint 50%-a jellemzően délután és este, sötétedés után történt. A közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes abroncssérülések 20%-a lakott területen kívül következett be, ráadásul úgy, hogy minden harmadik esetben a gépjárművezetők nem egyedül ültek az autóban – derül ki a Bridgestone Magyarország kutatásából. A felmérés rámutat arra is, hogy ezeket a helyzeteket az autósok több mint 60%-a helyszíni kerékcserével orvosolta, ami legalább 1 órát vett igénybe. Ez azért is veszélyes, mert korábbi kimutatások szerint az autópályák leállósávjában a „túlélési idő” átlagosan mindössze 20 percre tehető.

A Bridgestone Magyarország Kft. a Szeretlek Magyarország portállal együttműködésben mintegy 900 gépjármű-tulajdonost kérdezett meg februári online-felmérésében, hogy megtudja, milyen gyakran, mely napszakban és milyen úttípuson szenvednek legtöbbször defektet az autósok.

Az európai autósok fele csak a pótkerékben bízik
A Profacts Mobility Study egy korábbi közvéleménykutatása azt mutatta ki, hogy az európai autósok fele nem tartja egyáltalán biztonságosnak a teljes értékű pótkereket kiváltó ún. mankókereket és harmaduk nem is tudja, hogyan kell használni a defektjavító készletet. Mindezeken felül csaknem az összes megkérdezett aggódik a biztonsága miatt defekt esetén, és amikor kereket cserél, azzal legalább 3 órát elveszít.

Az autóvezetők több mint fele délután és este kapott defektet

Tízből négy magyar autós legalább egyszer kapott már defektet az elmúlt 5 év során, amelyek mintegy 50%-át szög, 10%-át kátyú, majd 8%-át pedig szálszakadás okozta. A válaszadók 20%-a lakott területen kívül került bajba, a megkérdezettek több mint fele ráadásul délután, és már sötétedés után kapott defektet, minden második esetben pedig 50-90 km/óra, vagy nagyobb sebességnél következett be a kellemetlen nyomásvesztés. A Bridgestone kutatásából az is kiderül, hogy majdnem minden harmadik autós valamely családtagja is a gépjárműben volt, amikor megállásra kényszerítette a járművet a lyukas abroncs.

Autógumi, Kép: Bridgestone
Autógumi, Kép: Bridgestone

Leállósávban átlagosan 20 perc a túlélési idő

Bár közvetlenül a defektekre visszavezethető balesetek száma Magyarországon alacsony, a statisztikák azt mutatják, hogy az abroncssérülések miatt félreálló autósokra számos veszély leselkedik. A mostani felmérésből jól látszik, hogy a defektek 20%-a lakott területen kívül történik, ráadásul olyan útszakaszokon, ahol nem lehet, vagy nehéz biztonságosan félrehúzódni és kicserélni a sérült kereket. Korábbi adatok szerint a hazai autópályákon a megállástól számítva 20 percig van esélyünk a túlélésre a leállósávban.

A biztonság ma már nem luxus

A defektek által okozott problémára jelent megoldást egy olyan abroncs, amely szinte bármilyen autótípusra felszerelhető. Ez az alkatrész kiemelt biztonságot nyújt vizes útfelületen is, és akár további 80 km-t meg lehet tenni akár 80 km/óra sebességgel.

Ne csak a sítalpakat tedd be a kocsiba!
Sokan keresik fel mostanában a szomszédos sípályákat. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy érdemes a kocsit is átnézni, felkészíteni az útra. Az alapvető dolog, hogy az autó papírjai rendben legyenek. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy bárkivel történhet külföldön baleset – figyelmeztet Szabados József, a Box-Color autó-kárrendezési cég ügyvezető igazgatója.

Nem kell többé tehát az autópályán a leállósávot használnunk defekt miatt, van idő megkeresni a legközelebbi pihenőt, valamint az országúton sem kell nehezen belátható helyen félreállni, hibás kerékkel is el tudunk menni a legközelebbi szervizig.

Életet menthet a jó abroncsválasztás

A magyar autósok 70%-a sajnos nem szán elég figyelmet a gumiabroncsok megfelelő állapotára, noha a defektek egy részét elkerülhetnék, ha betartanának néhány egyszerű szabályt. Ilyen például az abroncs rendszeres nyomásellenőrzése, vagy a megfelelő műszaki állapot. A legújabb úgy fejlesztettük ki, hogy megerősített oldalfalainak és a speciálisan kialakított hűtőbordáinak köszönhetően lehetővé tegye, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke.

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

1 / 3 451

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!