Facebook hozzászólás
231

Plázaszokásaink – mit várunk el a bevásárlóközpontoktól?

A magyar vásárlók 40 százaléka negyed órát, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot. Ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak.

A vásárlók ragaszkodnak a megszokott  plázához – Kép: Pixabay

Dél-Európában – némi túlzással – az emberek a plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda. Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott, és milyenek az árak. A vásárlást követően pedig távoznak – mondta el Borbély Gábor, a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég régiós piackutatási vezetője az MTI-nek.

A cég által készített felmérés eredményei alapján markánsan nemcsak Észak- és Dél-Európa plázaszokásai térnek el egymástól, de a két régió közötti országokat is külön kellett kezelni. Ezekben az országokban vannak elvárt szolgáltatások – például, hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában, illetve legyenek jók az éttermek, és biztonságos legyen a hely –, a látogatás módja viszont inkább az északi mintát követi. A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik. Magyarország viszont a köztes – egyébként legnépesebb – országcsoportot követi.

Nem a legolcsóbbra hajt a magyar!
Bár saját bevallásuk szerint a nagy árérzékenység jellemző a magyar vásárlókra, mindössze egynegyedük választja valóban a legolcsóbb árucikket szinte minden termékkategóriában. A vásárlók többsége a megszokott márka mellett dönt, míg 43 százalékuk a tervezettnél több termékkel érkezik a pénztárhoz.

A vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárlóközpontjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri felújítani a szakember szerint, aki elmondta: miután Magyarországon az utóbbi években nem épültek új plázák, és visszaesett a kiskereskedelem teljesítménye, ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a meglévő bevásárlóközpontok felújítása került előtérbe. Erre jó példa az első generációs Pólus bevásárlóközpont – tette hozzá.

Több tízezer bacilust fogdosunk boldogan
Egy átlagos európai papírpénzen 26 ezer baktérium van, amelyek ártalmasak lehetnek egészségünkre, mégis elenyészően kevesen vannak azok, akik kezet mosnak, miután hozzáértek.

A felmérés része volt az internetes – on-line – vásárlás számbavétele is. A magyar vásárló az interneten tájékozódik, majd az üzletben vásárolja meg a kiválasztott árut. Ez a felmérés szerint fontos jelzés a kereskedőnek, hiszen jó internetes platform nélkül nem tud vevőket szerezni. Ugyanakkor nem kell félni az üzlet fenntartásától, hiszen informálódás után betér oda a vásárló – áll a tanulmányban.

Életforma-tippek

Ha már vásárlásról van szó, ki ne ismerné azt a bosszúságot, hogy már a századik nejlon- vagy papírszatyrot vesszük meg, hogy az éppen megvásárolt holmit haza is tudjuk vinni. Merthogy az ember nem mindig akkor vásárol, amikor azt jó előre eltervezte. Hiszen megláthatunk valami, amit persze semmiképpen nem szabad otthagyni, vagy nap közben döntjük el, hogy valamire égetően szükségünk van. Na, ilyenkor jön jól egy olyan kis szatyor, ami, ha kell, naggyá tud válni. Egy ilyet ajánlunk, mindig jó, ha kéznél van, és igazán befér a táskánkba. Emellett nem is néz ki rosszul. 1790 forintba kerül.

Az Életforma Shopban emellett még sokféle bevásárlótáskát találsz, fedeleset, alumíniumvázasat, gurulósat, mintásat… Válogass!



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!