Facebook hozzászólás
345

Nők, férfiak, pénzügyek – miben hasonlítunk, miben nem?

Miért fontos a nők igényeire is odafigyelni akár pénzügyek terén is? Ezt vizsgálta egy hazai kutatás, amelyet nemzetközi adatok is inspiráltak: például a nők nemzetközi összesítésben több mint 9000 milliárd euró értéket termelnek – ez több mint India és Kína GDP-je együttesen –, vagy Kelet-Európában a kkv-k több mint 40 százaléka női tulajdonban van. És ez csak néhány mutató a sok közül…

A nemek pénzügyekkel kapcsolatos szokásaiban megmutatkozó különbségeket vizsgálta az UniCredit magyarországi kutatása. A leginkább szembetűnő a hazai elemzés során, hogy a nők jobban törekednek arra, hogy rendszeresen félretegyenek, ugyanakkor saját bevallásuk szerint hajlamosabbak arra, hogy többet költsenek a tervezettnél, bár a férfiak még így is többet fordítanak szórakozásra és hobbira.

Másképp vásárolnak – Kép: flickr

Megtakarítási és költekezési szokásaink karácsonykor hatványozottan a figyelem középpontjába kerülnek, de az elemzés tanulságait érdemes az év további részében is figyelembe venni. A több mint 1300 ügyfél megkérdezésével készült országos, nem reprezentatív felmérésből kiderül, hogy a nemek között nagyságrendi eltérés van a szabadidős célokra elköltött összegben. A megkérdezett nők havonta 11 390, míg a férfiak 17 300 forintot szánnak a hobbijukra. A sztereotípiával ellentétben a megkérdezett hölgyek közül csak feleannyian áldoznak kultúrára, mint férfitársaik. Meglepő adat továbbá, hogy bár a kertészkedést és az utazást sokan inkább a nők által kedvelt tevékenységeknek tartják, erre a célra is több férfi ad ki pénzt, mint nő.

A pénzügyeikkel kapcsolatos döntések előtt mind a férfiaknak, mind a nőknek több mint a fele szakértő tanácsát kéri. A férfiak között azonban háromszor annyian vannak, akik a megtakarítási döntéseik során saját tudásukra, tapasztalataikra mernek támaszkodni. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a férfiak között többen vannak (40%), akik döntésük előtt mindig összehasonlítják a különböző banki ajánlatokat, míg a nők között ez az arány csak 30 százalékos. A hölgyekre ugyanakkor inkább jellemző, hogy a bankok honlapja vagy a netes kalkulátorok mellett ismerősökre is támaszkodnak: 17 százalékuk családon belül is tájékozódik, barátokat is megkérdez, míg a férfiaknak csak 12 százaléka teszi ezt.

Miért népszerűbbek a csekkes befizetések!
Még mindig a csekkes befizetéseket kedveljük a legjobban – derült ki egy reprezentatív felmérésből. A második leggyakoribb számlafizetési mód a csoportos beszedési megbízás. Vajon miért hanyagoljuk az elektronikus megoldásokat!?

A kutatásból úgy tűnik, hogy a férfiak nemcsak magabiztosabban, de szívesebben is foglalkoznak pénzügyeik tervezésével. A megfelelő megtakarítási forma kiválasztásakor a nők 82 százaléka előnyben részesíti azt, amivel nem kell havonta foglalkozni. Részvénybe, befektetési alapokba vagy egyéb értékpapírba a férfiak 53 százaléka fektet, a nők nagy többsége viszont minimális kockázatot sem szeretne vállalni megtakarításai elhelyezésekor: 89 százalékuk számára a biztonság a legfontosabb tényező. Ezzel együtt a magasabb hozam érdekében már a nők 40 százaléka is hajlandó némi kockázatot vállalni, a férfiaknak pedig 55 százaléka.

A nők között magasabb azoknak az aránya, akik többnyire már a hó elején félretesznek egy meghatározott összeget, vagy úgy gazdálkodnak, hogy a hónap végén megmaradt pénzüket rendszeresen félretehessék. A férfiakra inkább az jellemző, hogy akkor takarékoskodnak, amikor nagyobb összeghez jutnak. Mégis, annak ellenére, hogy a nők a pénzügyeiket tekintve megfontoltabbak, kockázatkerülőbbek, saját bevallásuk szerint hajlamosabbak arra is, hogy többet költsenek az eltervezettnél: 36 százalékukkal ez gyakran előfordul, míg a férfiaknak csak 29 százaléka mondta ugyanezt.

A férfiak nem sajnálják a pénzt, ha a kedvesükről van szó
Több mint 91 ezer forintot költ karácsonyi ajándékra az európai férfiak 30 százaléka, míg a nők csupán ötöde ad ki ekkora összeget – derül ki a karácsonyi ajándékvásárlási szokásokat vizsgáló, tíz európai országban végzett kutatásából.


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Mi a német juhászkutya népszerűségének titka?

Nem lehet elvitatni, hogy az egyik legnépszerűbb fajta a német juhászkutya. Nemcsak munkakutyakánt lehet rá…

Stílusos női cipők a trendek tükrében

Ahogy az évszakok változnak, úgy változnak az irányzatok - ideértve a legújabb női cipőket - és a trendek is. A…
1 / 3 453

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!