Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2018. április 08. 18:00 | László Márta

BESZÉD HELYETT KÉPEK

Mire kattan a nő?

Mikor, mire és mennyit használják a nők a mobiljukat? Az ilyen alapvető kérdések mellett arra is választ kaptunk az NLCafé legújabb felméréséből, hogy a telefonnak milyen hatása van az online világhoz való emocionális kötődésünkre.

Az NLCafé kérdőívét kitöltők 45 százalékának fontos a telefon külalakja, ami tökéletesen bizonyítja, hogy a zsebünkben lapuló kis eszköz mekkora státuszszimbólummá vált az évek alatt – ám a fő funkciója a válaszadók 83 százaléka szerint továbbra is a telefonálás.

Nő mobillal, Kép: pixabay

Kép: pixabay

– Nem titkolt tény, hogy direkt úgy állítottuk össze ezt a kérdéssort, hogy két év múlva ugyanebben a formában, ugyanennek a célcsoportnak újra kiadhassuk, és felmérhessük a különbséget, a rohamos változásokat, irányokat – mondta el a negyven pontból álló kérdőív kapcsán Kisszékelyi Veronika, a Central Médiacsoport online női portfólió menedzsere.

Dr. Pintér Róbert internetkutató szerint a férfiak és a nők közötti digitális szakadék egyre kisebb, csupán a használati módokban figyelhetők meg különbségek. A korosztályok közötti különbség viszont továbbra is mérhető, a vizualitás és a képek pedig egyre inkább felértékelődnek. Tari Annamária klinikai szakpszichológus azt hozta fel példának, hogy régebben egy utazásról hazatérve ódákat tudtunk mesélni, ma pedig inkább csak megmutatjuk a képeket, amiket maximum tőmondatokban „illusztrálunk”. A szakértő szerint ez a belső képek és a fantázia termelődésének visszafejlődéséhez vezethet.

Nem közösködnek a magyarok
Ha párkapcsolatban élünk, sokaknak ismerős lehet, hogy az egyik fél jobban ért az internethez, a számítógéphez és a különböző okos készülékekhez, ők a Kaspersky Lab legfrissebb kutatása szerint jobban is értenek kiberbiztonsághoz, mint partnerük.

A konferencia második felében kicsit más irányból közelítették meg az előadók az online világot. Pácsonyi Daniella, az NLCafé főszerkesztője beszélt Mádai Viviennel az Instagramról és a képek mögött álló világról. A műsorvezető elmondta, hogy egy instaprofil attól lesz jó, hogy a tartalomból átérződik az ember személyisége, és nem csak jellegtelen képek sorát posztolja. Elmondása szerint ezért is van az, hogy csak olyan együttműködéseket vállal, amelyekkel tényleg azonosulni tud, és olyan termékeket posztol csak, amelyekkel egyébként is elégedett.

kulcsszavak:


Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!