Facebook hozzászólás
275

Már az ovisok is neteznek Németországban!

Az okostelefon és az internet  a legfontosabb kommunikációs eszköz a német tízévesek körében. A 16 év felettiek pedig  óvatosan osztanak meg magukról információkat a neten, s erre legtöbbször a szüleiket is figyelmeztetik őket – derült ki egy friss kutatásból. Az életkor emelkedésével egyre sokszínűbb az internethasználat.

 

A 6–7 évesek körében a legalább alkalmanként internetezők aránya 76 százalék, a tízéves korosztályban pedig már szinte mindenki (94%) internetezik német fiatal korosztály körében – ezt mutatja a német informatikai cégek szövetsége (Bitkom) megbízásából készült vizsgálat.

Kép: Pixabay

A tízévesek átlagosan 22 percet, a 16–18 éves korosztály tagjai pedig majdnem két órát (115 percet) töltenek el internetezéssel naponta. A kisebbek főleg videókat néznek meg, vagy online játékokkal játszanak, az életkor emelkedésével a tartalomfogyasztás mellett egyre nagyobb a szerepe a kommunikációnak, a közösségi portáloknak és a kapcsolattartást szolgáló alkalmazásoknak. Az életkor emelkedésével egyre sokszínűbb az internethasználat, és a 16–18 évesek már nagyjából megegyező arányban használják a világhálót tartalomfogyasztásra, kommunikációra és tájékozódásra. Ebben a korosztályban 85 százalék szokott videókat, filmeket nézni, 80 százalék hallgat zenét az interneten, míg 85 százalék közösségi portálok, 76 százalék pedig üzenetküldő és csevegőszolgáltatások révén baráti, rokoni kapcsolatokat ápol, és 83 százalék keres a tanuláshoz, munkához szükséges információkat.

A közösségi portálok, kapcsolattartást szolgáló alkalmazások használata 10–11 éves kortól fordul elő. A 12–13 éves korosztályban 42 százalék, a 14–15 éveseknél 65 százalék, a 16–18 éveseknél 85 százalék a használók aránya. A legnépszerűbb a WhatsApp, a Facebook és a Skype, utánuk a Google+ és az Instagram következik.(A weblapok mögötti forráskód olykor titkokat rejthet magában, elbújtatva a programozó titkos gondolatait.)

Mi a helyzet nálunk a digitális kütyükkel?
A számítógépes telefonos, konzolos játékok hatással vannak a gyerekekre. Ezekben ők aktív résztvevők, a koruknak megfelelő játékok fejlesztik a készségeiket, a fantáziájukat, logikájukat. Több vizsgálat is kimutatta, hogy azok a gyerekek, akik naponta több órát tévéztek, később az átlagnál nagyobb valószínűséggel küzdöttek magatartási problémákkal, míg azoknál, akik naponta videojátékoztak, nem fordultak elő ilyen gondok. Szakemberek szerint ezek az aktív játékok sokkal inkább a valódi játékokhoz hasonlítanak, mint a tévénézéshez.

Ami az eszközöket illeti, az okostelefon a 10 éven felüli gyerekeknél mindennaposnak számít, a 12–13 éves korosztályban már 85 százalék a piacon alig néhány éve megjelent készüléktípussal rendelkezők aránya, a 16–18 éves korosztályban pedig az okostelefon az első számú eszköz a hozzáféréshez. Ebben a korcsoportban az internetezők 89 százaléka okostelefonnal, illetve okostelefonnal is használja a világhálót. A második helyen a notebook áll 69 százalékkal, a harmadik a személyi számítógép 52 százalékkal. A táblagép egyelőre kevéssé fontos, a felmérésben megkérdezett 16–18 évesek 26 százaléka mondta azt, hogy használ táblagépet internetezéshez.

A felmérés alapján a német fiatalok nagy többsége tudatosan viszonyul a magánszféráját érintő adatokhoz, ami főleg a szülői iránymutatásnak tulajdonítható. A 16–18 éves korosztályban 88 százalék ügyel arra, hogy milyen információkat oszt meg magáról, és a megkérdezettek 80 százaléka számolt be arról, hogy a szülők szokták őt kérni arra, hogy lehetőleg ne közöljön túl sok magánjellegű információt az interneten. A családi nevelés mellett fontos az iskola is – közölte az MTI a Bitkom vezetőjének megállapítását. A szervezet javaslata szerint az internet-használati kompetencia kialakítását és fejlesztését be kell emelni a közoktatási tantervekbe.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!