Facebook hozzászólás
438

Itt a Nagy Bor Teszt! Töltsd ki te is, nyerhetsz!

A Nagy Bor Teszt részeredményei szerint a magyar ember hetente többször borozik, és szinte csak hazai termékeket választ. Csatlakozz te is a kitöltők népes táborához, és ha július 7-ig minden kérdésre válaszolsz, számos garantált nyeremény lehet a tied.

Mára több mint 30.000-en töltötték ki a Nagy Bor Tesztet, ezzel ez már biztosan ez lett az eddigi legnagyobb mintán végzett felmérés a borkultúráról és a borfogyasztási szokásokról. A kitöltők döntő többsége, 68%-a nem boros weboldalon talált rá a felmérésre.
„Ez azért is érdekes, mert a forgalom forrása alapján a borszakma és az egyszeri borfogyasztók válaszait egy-egy kérdésen belül is jól el tudjuk különíteni” – mondta Dr. Tábor István, a Teszt mögött álló cég, a Winelovers Prémium Boros Rendezvényeket, és hazánk első számú boros szakképzési központját, a Borkollégiumot is tömörítő Trinety Media Kft. ügyvezetője.

wine-1435407_960_720
Kép: Pixabay
Az eddig beérkezett adatok alapján érdekes kettősség figyelhető meg. Az már az eredményekről írt első mérlegből is kiderült, hogy a fogyasztók ma már akár több mint ezer forintot is adnak egy-egy palackért, és hogy a vásárolt borok átlagosan 40%-át bor szaküzletekben veszik meg, most azonban az is világosan látszik, hogy nő a nyitottság az online borvásárlásra is. Míg 2012-ben a válaszadók 56%-a, 2014-ben pedig 58%-a állította, hogy még nem vásárolt bort online, és nem is próbálná ki, addig mára ez az arány csökkent – igaz, csak csekély mértékben.

A Nagy Bor Teszt részeredményei egyértelműen elárulják, hogy a boros oldalakról érkező kitöltők gyakrabban isznak bort, mint az egyéb oldalak böngészői.
„A borszakmai oldalak olvasóinak 40%-a hetente többször borozik, 20%-a hetente legalább egyszer. Tőlük egyébként nem sokkal maradnak le az egyéb weboldalakról érkezett válaszadók: 26%-uk hetente többször, 20%-uk hetente egyszer, 23%-uk pedig havonta 2-3-szor bont palackot” – összegezte Dr. Tábor István. Az eredményekből az is kiderült, hogy a borkedvelők zöme, mintegy háromnegyede tisztán, szóda vagy üdítőital hozzáadása nélkül issza meg a borát. A korábbi évekhez hasonlóan a fogyasztók 90%-a a hazai termékeket preferálja.

A szaküzletekben történő borvásárlás növekedése azt mutatja, hogy egyre több vásárló keresi az élményt a bor beszerzésében, a netes vásárlás erősödése viszont éppen a személytelenség erősödésére utal.

Rozé, Rizling és Jazz Napok – gyere fesztiválozni Veszprémbe!
A bor és a jazz egy tőről fakad, s ahogy múlik az idő mindig más és más. Ez inspirálta a Rozé Rizling Jazz Napokat, amely a VeszprémFest kísérőrendezvényeként ez évben július 8. és 17. között várja vendégeit.

A bor megvásárlása és az elfogyasztása élményszerű, érzelmekkel átitatott esemény, mind gyakrabban kötődik a borász vagy a kereskedő személyéhez, esetleg egy személyes élményhez. Mégis úgy tűnik, hogy egyre többen elég magabiztosak, céltudatosak ahhoz, hogy önállóan, szakember segítsége nélkül válasszanak maguknak italt” – mondta az ügyvezető. Véleménye szerint ez a borkultúra fejlődésére, terjedésére utal. Dr. Tábor István szerint további edukációval, valamint az online vásárláshoz kapcsolódó fenntartások felszámolásával, vagyis az általános trendekkel összhangban ez a szám tovább emelkedhet a következő években.

Garantáltan megéri, töltse ki ön is!

A Nagy Bor Teszt nem előzmények nélküli: 2011 és 2014 között a Trinety Media Kft. háromszor mérte fel a magyarok borfogyasztási és borvásárlási szokásait. A tesztet a korábbi tapasztalatok alapján alakították át, és mostantól minden évben elindítják, hogy képet kapjanak a hazai borkultúra és a kapcsolódó szokások változásairól.

Aki idén a Nagy Bor Teszt minden kérdésére válaszol, számos garantált nyeremény illeti, amelyekről ITT tájékozódhatsz, és a kérdőívet is kitöltheted július 7-ig!



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!