Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2017. május 11. 11:00 | László Márta

MÁRKAHŰTLENSÉG

Így veszünk mi álomautót

A német és a japán autókat szeretjük legjobban mi, magyarok, választott márkánkhoz viszont meglepően magas arányban vagyunk hűtlenek. Egy nagy múltú nemzetközi autós közvélemény-kutatóval mérte fel a hazai autóvásárlók szokásait a Vezess.hu és az Autó Magazin. Több mint négyezer magyar autóvezető kérdeztek meg. 

A világ egyik legnagyobb autós kiadványcsaládja, az Auto Motor und Sport és testvérlapjai több mint negyven éve indították útjára a Best Cars közvélemény-kutatást, amelyben az olvasók nem csupán az aktuális újautó-kínálatból választják ki kedvenceiket, de vásárlási szokásaikról, illetve az autóipar jövőjéről alkotott elképzeléseikről is mesélnek. 2016 őszén három földrész 17 országának 21 autós szakkiadványa – köztük az Autó Magazin és a Vezess.hu – vett részt a több mint 200 ezer potenciális autóvásárlót felölelő, globális felmérésen.

Mazda 6, Kép: staicflickr

Egy japán szerelem, és ez a szín…!? Kép: staicflickr

A válaszolók 99%-a aktív autóvező. Mint kiederült, a járműválasztásnál japán vagy német márkákat részesít előnyben. Harmaduk tervez két éven belüli vásárlást, köztük fele-fele arányban vannak az új autóban gondolkodók, illetve a használt autó beszerzését fontolgatók. Ami a kiszemelt méretosztályt illeti, markánsan vezetik a piacot az alsó-középkategóriás személygépkocsik és a szabadidőjárművek (utcai terepjárók), mögöttük a városi kisautók jönnek a sorban.

Opel Vectra C GTS V6, Kép: wikimedia

Ez meg a német elegancia, Kép: wikimedia

Ami meglepő eredménynek tűnhet, hogy a márkahűség meglepően alacsony: a vásárlójelöltek 46,8 százaléka hajlandó átpártolni másik gyártóhoz, 42,6 százalékuk még nem biztos a dolgában, és csupán 8,9 százalék ragaszkodik az eddigi, jól bevált márkához.

Megmentettünk egy négykerekű legendát!
Hazahoztuk az utolsó, az egykori mátyásföldi üzemben tervezett és épített Ikarus autóbuszt, amit 15 év szolgálat után most vontak ki a forgalomból Angliában. Az Ikarus 489-es Polaris típus akkoriban Európa egyik leginnovatívabb városi autóbusza volt és egyben az Ikarus utolsó sikeres exportterméke.

És hogy mik az új autóval szemben támasztott elvárások? Mindenekelőtt az, hogy könnyen kezelhető és praktikus legyen, hogy tetszetős legyen a formaterve, és hogy bővelkedjen funkciókban. A válaszadók 42 százaléka szerint változatlanul státuszszimbólum az autó, ami sokat mond el gazdájáról. Érdekes ugyanakkor, hogy szintén sokan nevezték kiemelt fontosságúnak a környezetvédelmi szempontokat (42,5 %), míg ennél is többen állították, hogy hajlandóak magasabb összeget elkölteni a kiváló minőség érdekében (46,1%).

A jövő fejlesztéseit illetően a válaszadók többsége bízik az elektromos közlekedés térhódításában, majd 70 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy a hatótávolság-növelővel (fedélzeti áramfejlesztővel) felszerelt elektromos autóké a jövő. A fedélzeti internet és a járművek közötti kommunikáció mellett a hagyományos és plug-in hibridek is kedvező fogadtatásra számíthatnak. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy elhanyagolható számú válaszadó hisz a gázüzemű járművek térnyerésében, illetve a dízelmotoroknak tisztább üzemet biztosító, urea-befecskendezős (AdBlue-karbamidoldatos) emisszió-csökkentő technológia elterjedésében.



Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!