Facebook hozzászólás
208

A kütyüboltokban idén kétszer van karácsony

Nemcsak televízióra és hi-fire, hanem táblagépekre, okostelefonokra is többet költöttek a magyarok idén a futball-világbajnokság alatt, mint 2013 karácsonyán.

Kép: sxc

Infokommunikációs eszközök – köztük tabletek és okostelefonok– vásárlására több áruhitel-igénylés érkezett a labdarúgó világbajnokságot megelőző időszakban, mint tavaly karácsonykor. „A kereslet jelentős megugrásának két magyarázata van” – véli Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója. „A focivébét egyre többen szerették volna úgy követni, hogy meccsnézés közben nincsenek helyhez kötve, ráadásul a mérkőzések egy részét kora este rendezték, amikor sokan még a munkahelyükön vannak, vagy éppen útközben hazafelé. Aki nem akart lemaradni az eredményekről, és eredetileg is tervezte egy tablet vagy egy új, korszerűbb okostelefon beszerzését, annak a VB adhatta meg utolsó lökést a vásárláshoz.”

Plázaszokásaink – mit várunk el a bevásárlóközpontoktól?
A magyar vásárlók 40 százaléka negyed órát, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot. Ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak.

A gyakorlat igazolta a trend megfordulását, amely már a Cetelem Körkép 2014 eredményeiből is kiolvasható volt: e szerint ugyanis a magyarok 38 százaléka tervezi növelni fogyasztását ebben az évben. A vásárlási kedv erősödésének oka, hogy egyéni helyzetüket is jobbnak ítélik meg, mint korábban: míg 2013-ban 10-es skálán 3,6 pontra, addig idén a válaszadók már átlagosan 4,2 pontra értékelték azt. Okostelefon vásárlását tavaly minden ötödik ember tervezte, idén pedig már több mint 25 százalékuk. Táblagépet a válaszadók 19 százaléka szeretne venni idén, tavaly ez a szám csak 11 százalék volt.

„Hosszú távon is arra számítunk, hogy az emberek egyre többet költenek, a növekvő keresletből pedig az infokommunikációs eszközök piaca profitálhat, hiszen ezek a termékek ma már életünk minden területén jelen vannak, sőt, vásárlásaink során is egyre többet használjuk ezeket” – tette hozzá Lukácsi Zoltán, aki szerint az okoseszközök már nemcsak tárgyai, hanem eszközei is a vásárlásnak. A felmérés tanúsága szerint az emberek 72 százaléka vásárlás előtt az interneten néz utána, hogy hol található a keresett terméket kínáló legközelebbi üzlet. Tízből négy vásárló pedig a felkeresett üzletben is használta már arra okostelefonját, hogy az árakat összehasonlítsa más üzletek áraival.

Sört és pizzát fogyaszt a magyar a meccsek alatt
Jelentősen nőtt a szurkolás közben rendelők aránya Magyarországon, a VB alatt harmadával többen szerezték be így a vacsorát a megszokottnál. Az ételek mellett az italok is sláger termékké váltak: legtöbben a pizzát és a sört választották.


Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!