Facebook hozzászólás
206

A fociedzőkre nem szívesen áldoznánk, de a gyerekekre igen

Különleges kezdeményezést indított útjára a NIOK Alapítvány: kíváncsiak voltak, hogy a Facebook társadalma milyen témákat tart anyagi támogatásra méltónak, avagy: „Mit támogatna, ha lenne 5000 forintja?” A válaszolók legnagyobb hányada kórházi eszközök beszerzésére áldozna, de a legnépszerűbbek között volt a fogyatékos gyerekek számára kialakítandó eszközkölcsönző ötlete is.

A beteg gyerekeket szívesen támogatják a közösségi oldal felhasználói – Kép: Facebook

Hagyományosan a karácsony előtti időszakban tapasztalható, hogy az emberek inkább nyitottak anyagi áldozatra valamilyen nemes ügy oltárán, de vajon milyen ügyek szólítják meg a többséget? „Erre kerestük a választ a Facebook felhasználói között” – mondta el Gerencsér Balázs, az ötletgazda NIOK Alapítvány igazgatója. Az alig pár perc alatt kitölthető, kilenc kérdéses kvíz kapcsán 1106 felhasználó mondta el véleményét, kiknek alig 19 százaléka járulna hozzá pénzzel az általa fontosnak tartott célok megvalósulásához. A válaszolók 60 százaléka legszívesebben önkéntes munkával támogatná a számára szimpatikus kezdeményezéseket, míg 22 százalékuk valamilyen tárgyi felajánlással vagy szolgáltatással fejezné ki szimpátiáját – tette hozzá a szakember.

Kizárólag a zöld és szociális témák érdekesek

A kitöltők közel fele (46%) az egészségügyi és szociális területre áldozna szívesen, a környezet-, természet- és állatvédelem a válaszadók 36 százalékának fontos. A Facebook közösség az eredmények szerint nem különösebben tart fontosnak mást: alig 2 százalék támogatná a kultúra, művészetek, hagyományőrzés területét, 3 százalék a sport, a pihenés, a szabadidő területét. Az oktatás, a kutatás, a tudományos fejlesztés is csak 6 százalék számára volt támogatásra méltó, a településfejlesztés, gazdaságfejlesztés, állampolgári jogok területét összesen 7 százalék támogatná.

Vakvezető kutyák képzése, vagy tűzifaosztás a rászorulóknak?

A válaszolók konkrét „projektek”, fejlesztési ötletek közül is választottak, melyek kialakításánál igyekeztünk lefedni a ma hazánkban támogatható területek összességét – mondta el Oprics Judit, a NIOK projektmenedzsere. A Facebook társadalom tagjai összesen 72 ilyen lehetőség közül választhatták ki, hogy melyiket támogatnák a legszívesebben.

A Facebook tényleg fogyaszt?
Kutatások sora bizonyítja, hogy a közösségi média minden formája hatékony fogyasztószer. A Facebooktól a Pinteresten át a Twitterig minden fogyaszt, csak egy kicsit másképp.

A legnépszerűbb a Kórházi eszköz vásárlása daganatos gyerekek gyógykezeléséhez témakör volt – aki találkozott e kérdéssel, azok 85 százaléka (azaz majdnem mindenki) be is jelölte, mint támogatandó projekt. Az emberek legnagyobb részét „megérintette” még a tűzifaosztás, az árva gyerekek nyelvórái, valamint a Vakvezető kutyák kiképzése elképzelések. Volt viszont, ami szinte senkit sem érdekelt. A magyar fociedzők külföldi tanulmányútja és a homoszexuális férfiak üldözéséről készülő filmet alig páran tartották fontosnak.

Nem tudod, mire adományozz?

A NIOK másik újszerű kezdeményezése egy korszerű közösségi adományozó oldal indítása, ahol valódi célok, valódi szükségletek találkozhatnak a támogatókkal. Az oldalra civil szakemberek által előzetesen megvizsgált, valós támogatási igények kerülhetnek fel, melyek megvalósítását minden támogató folyamatosan figyelemmel kísérheti majd, azaz „tényleg tudhatjuk majd, hogy mire és hogyan költik el támogatásunkat” – hívta fel a figyelmet Gerencsér Balázs, aki kiemelte: jelenleg a november 19-én összesen 9 projekttel induló www.adjukossze.hu az egyetlen magyar közösségi adományozó oldal, ahol az átláthatóság mellett a minőségbiztosítás is jelen van.



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!