Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2015. március 31. 15:00 | PP-Eletforma

kampány

Erdei Zsolt: Anyukám szerint ez a bajnokok eledele!

A sertéshús a magyar konyhák egyik kedvenc alapanyaga, azonban azt kevesen tudják, hogy a sertéshús nem csak finom, de mértékletes fogyasztása fontos része az egészséges táplálkozásnak. A Magyar Ízek Alapítvány 9. Húsvéti Vásárának ünnepélyes megnyitójával egybekötve indította el sertéshúst népszerűsítő kampányát a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum.

A kampány nem titkolt célja, hogy felhívjuk a figyelmet a vöröshús és az ebből készült húskészítmények fontosságára, és hogy népszerűsítsük a sertéshús fogyasztását a magyarok és a külföldiek körében egyaránt.

A sertéshúsnak is nagyon magas a vitamin- és ásványi anyagtartalma.
Kép: Pixabay

Mindehhez a háttér is adott: a KSH adatai szerint a sertésállomány és a sertéshús termelés 2013 óta ismét növekedésnek indult, 2013-ban több mint 336 ezer tonna, míg 2014-ben közel 369 ezer tonna sertéshúst termeltek hazánkban. A sertések száma a 2013. decembere óta újra meghaladja a 3 milliót Magyarországon.

A húsvéti sonkák típusai – Mire figyelj vásárláskor?
A húsvéti ünnepi időszakban több, mint hatezer tonnányi füstölt áru fogy, mintegy 7 milliárd forint értékben. Melyik sonkát válasszuk, és mire ügyeljünk vásárláskor? Segítünk!

A sertéshús mellett tette le voksát Európa- és Világbajnok ökölvívónk, Erdei Zsolt is, aki a sajtótájékoztatón megosztotta az érdeklődőkkel a kedvenc sertéshúsból készült receptjeit.
„Azért vállaltam el, hogy az arca legyek a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának sertéshúst népszerűsítő kampányának, mert egyrészt nagyon szeretem a sertéshúst, másrészt sportolóként is fontos szerepet tölt be az étrendemben. Édesanyám konyhájában is népszerű alapanyag, mindig azt mondta nekem kiskoromban, hogy a sertéshús a bajnokok eledele, így én is gyakran készítek sertéshúsból készült finomságokat otthon”–mesélte.

Tényleg egészséges a sertéshús?

Mint minden vörös húsnak, így a sertéshúsnak is nagyon magas a vitamin- és ásványi anyagtartalma. Nagymértékben megtalálhatóak benne a B-vitamin csoport tagjai, és különösen kiemelkedő a B1-vitamin tartalma, amely más állatok húsához viszonyítva ötszörös mennyiségű. Mindemellett a sertéshúsnak vörös húsként magas a vastartalma, így hozzájárul az egészséges vérképzéshez, az agy és az izmok megfelelő működéséhez, illetve fokozza a koncentrálóképességet és a fertőzésekkel szembeni ellenálló képességet. Biológiai értékét tekintve az összes többi húsfajtát megelőzi 85-ös értékével: szervezetünk a sertéshússal elfogyasztott fehérje 85%-át képes a saját fejlődéséhez felhasználni. Ezek miatt rendszeres fogyasztása minden korosztály számára ajánlott, de különösen fontos fiatal korban, a megfelelő testi és szellemi fejlődés biztosításához. Ennek szellemében, illetve azért, hogy a fiatal nemzedék is megismerkedhessen a magyar ízekkel, Pap Krisztián, a Magyar Ízek Alapítvány létrehozója 50 kg kolbászt ajánlott fel egy pomázi óvodának, amelynek kis képviselői már a sajtórendezvényen kaptak kóstolót.

Ötszázféle pálinkát kóstolhatunk Gyulán
Ötszáztizenegy tételt neveztek be a XVI. Nemzetközi Kisüsti Pálinkafesztiválra, amelyet idén április 17. és 19. között rendeznek meg Gyulán. Magyarország mellett Örményországból, Romániából, Szerbiából, Abháziából és Szlovákiából is neveztek pálinkákat és likőröket a versenyre.

Diétázóknak, sportolóknak is ajánljuk

Élelmiszer kémiai  tudományos elemzések szerint a sovány sertéshús  nem tartalmaz több zsírt vagy több energiát, mint a baromfihús, megfelelő konyhatechnológiát alkalmazva beilleszthető az energiaszegény étrendbe, így bátran fogyaszthatják a fogyni vágyók is. A szakemberek ma már egyetértenek abban, hogy kis mennyiségben fogyasztva a disznózsír sem árt, sőt sokkal egészségesebb, mint sok növényi zsír, mint például a pálmaolaj vagy a kókuszzsír. Ráadásul a fogyás elérése érdekében a megfelelő étrend mellett elengedhetetlen a fizikai aktivitás növelése, viszont sportolásnál változik a tápanyagszükséglet: nagyobb mennyiségű fehérjebevitelre van szükség az izomtömeg megtartása vagy növelése érdekében. Ez pedig legjobban állati eredetű fehérjéből fedezhető, így sertéshúsból is. És mivel az egészséges táplálkozás két alaptézise a változatosság és a mértékletesség, így más húsfajták mellett a sertéshús fogyasztása is kiemelten fontos. (Forrás. Magyar Turizmus Zrt)

 

 



Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!