Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2016. december 11. 15:00 | Krajcsó Judit

ÁLLATVÉDELEM

Mikor lesz már ciki a bunda?

A divat és az állatvédők alapvetően még mindig harcban állnak egymással. Valahogy a divatipar nem hajlandó lemondani a kissé időt múlt státuszszimbólum értékekkel bíró szőrméről és állati bőrről, de miért is? Víg Anikó stylist válaszol.

Hiszen előállításuk igen költséges, sokkal kevésbé időtállóak, mint művi úton előállított társaik, nem lehet mondani, hogy az illatukért szeretnek viselőjük beléjük, és egyre nagyobb ellenszenvet váltanak ki bennünk, ami üzleti szempontból annyit jelent, hogy csökken a piaci szegmens, akik keresik ezeket a termékeket.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

“Ahelyett, hogy árral szemben úszik a divat (tisztelet a kivételnek), talán stratégiát kellene váltania és az állatvédők zászlaját brend logójuk mellé tűzve utat engedne ennek a kedves és emberi változásnak. Vannak persze PETA és egyéb állatvédő szervezetek logójával ellátott szépségipari termékek, de hol van ez attól, hogy például a Gucci piacra dobna egy doggy vagy kitten wear kollekciót és egy  New York s divathéten a stílusos  kutyusok vagy cicák társaságában vonultatná fel mísz modelljeiket. Nem lenne szimpatikus? Nem lenne trendi? Nem lenne újító?” – teszi fel a kérdést Víg Anikó stylist.

Az biztos, hogy az állatvédők tábora, már fogyasztói szegmensként is egy jelenség, nem lehet őket figyelmen kívül hagyni és ahogyan az emberi civilizáció a fejlődés útján halad előre, úgy válnak a múlt ködfoltjaivá ezek a barbár skalpvadász státusszimbólumok, mint a bunda.
De miért kísért még mindig itt közöttünk?

Mert a divat küzd ellene. A divat, mint vizuálkommunikátor nagyhatalom pedig egy perc alatt el is söpörhetné, ezeket a jelen emberéhez méltatlan berögződéseket, hiszen ha csak a Hermés táskákra gondolunk beláthatjuk,hogy bármikor képes státuszszimbólumot teremteni, vagy azt formálni.

“Ha a divat átsorolná a bundát és társait a menő kategóriájából a ciki kategóriába, azzal nagyobb eredményt érne el az állatvédelem, mint bármilyen jogszabály módosítással, azt pedig nem kell ecsetelni, hogyha az állatbaráttá váló nagy divatmárkák megjelennének édi-bédi kitsch szettekkel kis barátaink és  rajongóik számára, akkor ők sem járnának rosszul” – mondta Víg Anikó.

A NŐ legjobb barátja…!
Marilyn Monroe szerint a gyémánt a nő legjobb barátja. Nos, engem a minap több mint 220 millió forint értékű ilyen, különleges mesebeli ékkő, és persze négy, hozzá járó testőr vett körül azon az exkluzív sajtótájékoztatón, ahol bemutatták a világ legtökéletesebb barátait. Európában mindössze három országában, Törökországban, Nagy-Britanniában és immár Magyarországon juthatnak hozzá az érdeklődők.



Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Divat és szépség

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!