Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:
2017. július 09. 11:00 | Krajcsó Judit

NYARALUNK!

Így válasszunk biztonságos utazási irodát

A folyamatos működés és a szakmai múlt a legfontosabb két jellemző, ami segíthet a megfelelő utazási partner megtalálásában. De soroljuk tovább  azokat a szempontokat, amelyeket mindenkinek érdemes mérlegelnie, amikor tervezni kezdi a külföldi vakációját., hogy az álomból ne rémálom legyen…

A Green Holidays napokban bejelentett csődje, és a több száz pórul járt, illetve külföldön rekedt utas szomorú esete ismét ráirányítja a figyelmet arra, hogy mennyire fontos a megfelelő utaztató partner kiválasztása.
A legnagyobb hazai online utazásközvetítő ügynökség, a legtöbb magyarországi utazási irodával együttműködő Invia.hu cégvezetője, Zakar Jozef összefoglalta azokat a szempontokat, amelyeknek egy biztonságos utazási iroda. megfelel.

Kép: Pixabay

Önmagában az ár azonban nem biztos, hogy segít a választásban Kép: Pixabay

A komoly utazási irodák a sok éves tapasztalatuk, az általuk nyújtott, egyedülállóan széles kínálat, illetve annak összehasonlíthatósága, valamint az utazásokhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások értékesítése révén időt, energiát és pénzt spórolnak az őket választó utasoknak.
Szakértelmük, az érkezéstől az indulásig megszervezett és előkészített utak, a magyar nyelvű asszisztencia, a fakultatív programok, a transzferek viszont mind szakértelmet és munkát igényelnek. Igaz, ez nem feltétlenül a legolcsóbb megoldást jelenti, azonban jellemzően még mindig kisebb költséget jelent forintban, mint amit nyújt hozzáadott értékben, szabadidőben és kényelemben.
„Épp emiatt érdemes legalábbis kétkedve közelíteni, ha egy iroda folyamatosan bámulatos akciókat hirdet, amelyek során az egy hetes, all inclusive tengerparti kényeztetés egy sokcsillagos, csupa ingyenes szolgáltatást nyújtó szállodában pont annyiba kerül, mint egy faház egy hétvégére, önellátással, zenés felárral a faluszéli campingben.” – hangsúlyozta a szakember.

Önmagában az ár azonban nem biztos, hogy segít a választásban, hiszen egy-egy alkalommal minden utazásszervezőnél akadhatnak valóban kiemelkedő ajánlatok, ezért érdemes alaposabban megismerkedni utazásunk választott szervezőjével. Egyértelmű, hogy minél régebben van egy szereplő a piacon, akkor annál valószínűbb, hogy a jövőben is számíthatunk a jelenlétére. Ha azt látjuk, hogy az elmúlt években kiegyensúlyozottan növekedett, nyugodtabban szavazhatunk neki bizalmat. Ha az adott cég mögött ráadásul még valamilyen nemzetközi, befektetői csoport is áll, vagy a választott iroda egy több országban működő cégcsoport magyarországi képviselete, akkor már szinte elhanyagolható annak az esélye, hogy egyik napról a másikra, következmények nélkül tűnjön el az itthoni piacról.

Kép: Pixabay

A ámulatos akciók gyanúsak lehetnek…. Kép: Pixabay

A komoly cégek története, felépítése, pénzügyi adatai jellemzően nyilvánosak, és nem is kell komoly kutatómunkát végezni miattuk. Ellenben az már rögtön gyanús lehet, ha nem találjuk meg ezeket az információkat sem az adott vállalkozás honlapján, sem a nyilvánosan hozzáférhető Általános Szerződési Feltételek közt.
Árulkodó lehet az is, hogy az adott utaztató partner rendelkezik-e központtal, és ha igen, arról milyenek a benyomásaink.  Egy kis garázsban működnek, vagy egy irodaházban kaptak helyet? A nyitva tartás nyilvános, és az tényleg megfelel-e a valóságnak? Az ott dolgozók kedvesek, felkészültek-e? Vannak-e kedvelőik, követőik a közösségi oldalakon? Találunk-e (nem csak pozitív) visszajelzéseket korábbi utasaiktól ezeken a felületeken?

Tudod, hogy kell tudatosan nyaralni? Megmutatom!
Tart a nyaralási szezon, egyre többen hagyják üresen otthonukat napokra, akár hetekre. A Groupama Biztosító legújabb országos, reprezentatív kutatásában arra keresett választ, hogy az emberek menyire tudatosak otthonukat illetően, amikor nyaralni készülnek.

Csupa fontos, és hasznos kérdés, amelyeket érdemes feltenni magunknak a vakáció tervezése során.  Sőt nyugodtan megkereshetjük kérdéseinkkel közvetlenül is az irodát, hogy adjanak bővebb felvilágosítást magukról, működésükről, annak hátteréről, illetve történetükről. „Ha válaszra sem méltatnak, valószínűleg akkor mi sem szeretnénk velük utazni. Ha viszont küldenek megnyugtató és korrekt adatokat, jöhet a következő lépés: álmaink nyaralásának a kiválasztása, amiben csak váratlan felfedezésekre kell számítanunk, váratlan „meglepetésekre” nem.” – hangsúlyozta az Invia.hu cégvezetője.

 



Cikk nyomtatása | Hozzászólások |
Megosztás:

Család

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!