Facebook hozzászólás
519

TÖLTSD LE AZ APPLIKÁCIÓT A FENNTARTHATÓBB VILÁGÉRT!

IKEA: jön a húsmentes svéd húsgolyó

A klímaváltozást már a bőrünkön érezzük. Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában az IKEA vásárlók mintegy 60 százaléka gondolja úgy, hogy gyermekei rosszabb állapotban örökölik tőlünk a bolygónkat, mint ahogyan mi kaptuk. Az IKEA ezért kihívást hirdet az IKEA Better Living nevű okostelefonos alkalmazásában, hogy csökkentse az ételpazarlást. Az alkalmazás letöltésével a vásárlók egyszerű tippeket és ötleteket kapnak, és karbonlábnyom csökkentésért még egyedi jutalmak is járnak.

Június 22-e hétfőtől hazánk is részt vesz az IKEA fenntartható életmódra buzdító, nemzetközi kihívásában, melynek kifejezett célja, hogy felhívják a figyelmet a jelentős klímaváltozásra. A „Fenntarthatóbb világ otthon kezdődik” elnevezésű, jelenleg is zajló kampány részeként az IKEA arról igyekszik meggyőzni a magyarokat, hogy kisebb változtatásokkal is jelentős eredményeket érhetünk el környezetünk védelme érdekében. Az IKEA Better Living alkalmazás letöltésével és használatával olyan egyszerűen kivitelezhető tippeket és ötleteket kapunk, melyek azonnal pozitívan hatnak a karbonlábnyomunkra, sőt, a verseny végén még nagyszerű jutalmakat is nyerhetünk. A
kihívás fókuszában ezúttal az ételpazarlás megakadályozása áll.

A húsmentes húsgolyóval is védi a környezetet az IKEA. Fotó: Pixabay
A húsmentes húsgolyóval is védi a környezetet az IKEA. Fotó: Pixabay

 

Az IKEA klímajelentése alapján a magyarok 93 százaléka tisztában van az emberi tevékenységek klímaváltozásra tett hatásaival, de csupán 27 százaléka tesz komolyabb erőfeszítéseket annak érdekében, hogy javítson a helyzeten. Az a tény, hogy a magyarok 88 százaléka elismerte, hogy aggódik az éghajlatváltozás miatt, még egy okkal több arra, hogy foglalkozzunk a globális problémával. Az IKEA jó ideje igyekszik rámutatni sok egyszerű megoldásra, melyekkel csökkenthetjük a klímalábnyomunkat.

„Az IKEA nem akar hozzájárulni a hulladéktermeléshez, ezért mindig igyekszünk maximálisan kiaknázni a forrásainkat. Arra ösztönözzük vásárlóinkat, hogy sajátítsák el ezt a fenntartható szemléletet. Workshopokat rendezünk, amelyek témája az ételpazarlás csökkentése megfelelő ételtárolási megoldásokkal és a megmaradt ételek újra felhasználásával. A fenntarthatósággal kapcsolatos ismereteinket különféle kampányokkal és természetesen a termékeink segítségével is terjesztjük” − mondja Szauter Zsolt, az IKEA Lakberendezési Kft. marketing menedzsere.

Ma már az otthonunkban, a konyhánkban is sokat tehetünk a bolygónkért. Tudtátok, hogy a háztartásokban az élelmiszereknek akár egyharmadát is kidobják? Ennek leggyakoribb oka az otthoni ételtárolás szervezettségének hiánya. A magyarok több mint fele nincs tisztában például a „fogyaszthatósági idő” és a „lejárati idő” közti különbséggel.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!